نگاه آرمانی | برندینگ، مارکتینگ و بازاریابی خدمات درمانی
تبلیغات آفلاین پزشکی چیست؟

5 ابزار تبلیغات آفلاین پزشکی

همان طور که مستحضرید روش های متعددی وجود دارند که در زمینه ی تبلیغات و بازاریابی پزشکی بتوان از آن ها بهره گرفت. مثلا سئو سایت پزشکی یکی از کاربردی ترین روش ها در این زمینه است. همچنین می توان از تبلیغات آفلاین پزشکی با توجه به محدودیت دسترسی به اینترنت در ایران بیشتر بهره برد. این روش ها به مراتب تاثیر گذارتر و کم هزینه تر از روش های غیرآفلاین هستند. در ادامه به معرفی بیشتر روش های تبلیغات آفلاین پزشکی می پردازیم. با ما همراه باشید.

تبلیغات آفلاین پزشکی چیست؟

تبلیغات به معنای معرفی محصول به مخاطب هدف با برنامه ای از قبل تعیین شده است. به آن دسته از تبلیغاتی که برای رسیدن به مخاطب نیاز به اینترنت ندارند تبلیغات آفلاین می گویند. تبلیغات آفلاین را اگر درست و اصولی انجام بدهید، نتیجه ی بسیار خوبی برای شما دارد و مطب یا کلینیک شما را در سطح شهر مطرح خواهد کرد. همچنین تعداد مراجعه کنندگان به مطب شما را افزایش خواهد داد. در زمینه ی افزایش تعداد مراجعه کنندگان می توانید مقاله ی 5 روش جذب مشتری مطب را مطالعه کنید.

معرفی ابزارهای تبلیغات آفلاین پزشکی

معرفی ابزارهای تبلیغات آفلاین پزشکی

همان طور که مغازه ها ویترین دارند شما نیز می توانید برای معرفی بهتر خدمات خود از ابزارهای تبلیغات آفلاین که شامل بروشورها، بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر، ارسال پیام به بیماران قبلی، اقدامات خلاقانه ، کمپین های تبلیغاتی و… هستند؛ استفاده کنید. همچنین مهم ترین ابزار تبلیغات آفلاین تبلیغ دهان به دهان است. در ادامه به شرح برخی از این روش ها می پردازیم:

 

بروشور و کاتالوگ

شما می توانید برای افرادی که به مطب شما مراجعه می کنند، بروشور یا کاتالوگی تهیه کنید و در آن به معرفی خدماتی که در مطب تان ارائه می شود بپردازید. توجه داشته باشید که در طراحی کاتالوگ از زیاده گویی بپرهیزید و بیشتر سعی در دادن یک دورنما از کار خود داشته باشید. برای مثال در مطب پزشک متخصص قلب و عروقی قطعا مشکلات بیماران کلیوی رفع نخواهد شد و این نیاز به بازگویی ندارد. سعی کنید کاتالوگی را به دست مردم برسانید که مطالعه ی آن از حوصله ی بیمار خارج نباشد.

بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر

هرچه بیشتر نام شما در سطح شهر شنیده و دیده شود در افزایش ماندگاری تان در ذهن مردم تاثیر بیشتری خواهد داشت. همچنین حضور نام مطب شما بر روی بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی سطح شهر سبب افزایش اعتماد مردم به شما خواهد شد. این یکی از موثرترین روش های تبلیغات آفلاین می باشد.

ویدیو زیر رو از دست ندید

 

[aparat id=’ul2cD’]

ارسال پیام به بیماران قبلی

یکی از روش های متداول برای تبلیغ آفلاین ارسال پیامک یا برقراری تماس تلفنی با هدف پیگیری وضعیت بیمار پس از مراجعه به مطب شماست. این کارها باعث انتقال حس مسئولیت پذیری شما به بیمار می شود که در نهایت سبب افزایش اعتبار و اعتماد به شما است.

اقدامات خلاقانه

از آنجایی که تعداد پزشکان و مطب هایشان در کشور ما روزانه در حال افزایش است در نتیجه خوب است مطب شما نسبت به دیگر مراکز مزیت هایی داشته باشد که راحت تر انتخاب شود. در این روش از تبلیغات آفلاین برای مثال اگر شما متخصص اطفال هستید می توانید یکی از اتاق های مطب خود را به اتاق بازی اختصاص دهید تا کودکان با میل و رغبت به مطب شما مراجعه کنند. همچنین می توانید از بسته های ویژه ی مادر و کودک استفاده کنید. این بسته ها بنا بر میزان خلاقیت شما سازمان دهی می شوند. برای مثال می توانید یک هدیه ی کوچک برای کودک بیمار و بن تخفیف برای مراجعه ی بعدی برای مادر را در آن بسته قرار دهید.

کمپین های تبلیغاتی پزشکی

کمپین تبلیغاتی پزشکی یکی از روش های تبلیغات آفلاین است که به وسیله ی آن پزشک می تواند برند و مهارت خود را به مخاطبان هدف معرفی کند. مهم ترین موضوع در راه اندازی کمپین تبلیغاتی داشتن یک برنامه ی هدفمند است. اگر برای تبلیغات پزشکی، زمان بندی و برنامه ریزی نداشته باشید به نتیجه نخواهید رسید. برای مثال کمپین بیماران پروانه ای در سه شهر محروم کشور تشکیل داده می شود که در نتیجه به تهیه اقلام دارویی مورد نیاز این بیماران می انجامد.

مهم ترین ابزار تبلیغات آفلاین، تبلیغ دهان به دهان

روش های ذکر شده همگی مهم و موثر هستند ولی موثرترین و بهترین نوع تبلیغات آفلاین تبلیغ دهان به دهان است. این روش نه تنها در زمینه ی برندینگ کلینیک های پزشکی از جمله (عوامل موثر در برندسازی بیمارستان ها) بلکه در هرجایی که قصد تبلیغ و ارائه ی یک خدمت یا محصول را دارید پاسخگو می باشد. تبلیغ دهان به دهان با رضایت بیمار از خدمات شما و انتقال تجربه ی مثبت و مفید خود به دیگران تعریف می شود. در نتیجه برای بهره مندی از مزایای مهم ترین، کم هزینه ترین و آسان ترین روش تبلیغات آفلاین در وهله ی اول کیفیت خدمات خود را افزایش دهید. سپس در برخورد با مراجعه کنندگان صبوری و احترام را فراموش نکنید!

معرفی تیم متخصص نگاه آرمانی

مجموعه ی نگاه آرمانی مجری و ارائه دهنده راهکارهای افزایش فروش، جذب بیمار و مشتری برای کیلینک های درمانی در خدمت شما عزیزان است. جهت دریافت مشاوره در زمینه ی بازاریابی پزشکی با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 26423195-021

دکتر مهدی صنم پور، متخصص مارکتینگ و برندینگ

مطالب پیشنهادی

نگاه آرمانی
انتشار در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب :

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.