نگاه آرمانی | برندینگ، مارکتینگ و بازاریابی خدمات درمانی

بازاریابی خدمات درمانی

بازاریابی خدمات درمانی برای مراکز خدمات درمانی بر جنبه‌های متنوعی از سلامتی و درمان بیماران متمرکز هستند.

خدمات مجموع نگاه آرمانی برای مراکز خدمات درمانی زیر به صورت کامل انجام می شود :

1.کاردرمانی
2.فیزیوتراپی
3.بینایی ­سنجی
4.شنوایی­ سنجی
5.آب‌ درمانی
6.روان‌ درمانی و ترک اعتیاد
7.آزمایشگاه ها و داروخانه ها

مراکزی هستند که علاوه بر ارائه سرویس باکیفیت به مراجعان فعلی خود، به دنبال راهی جهت جذب بیماران جدید هستند.
واضح است که ارتباط مستقیم از طریق رویدادهای شخصی، به ارتباط موثر این مراکز با بیماران و سایر همکاران درمان کمک می‌کند.
رویدادهای زنده مانند همایش، کنفرانس، سمینار، برگزاری خیریه و ویزیت حضوری، زمینه جذب بیماران جدید را فراهم کند.

رویدادهای حضوری در مارکتینگ مراکز خدمات درمانی

همکاری‌های درمانی

پزشکان متخصص، پزشکان خانواده و فیزیوتراپ‌ها و سایر متخصصان درمانی می‌توانند برای رفع یک مشکل خاص بیماران را به مراکز درمانی ارجاع دهند. متخصصانی مثل جراحان ارتوپدی و روماتولوژیست‌ها نیز به مراکز خدمات درمانی دسترسی دارند. به عنوان یک روش ساده و کاربردی اطلاع رسانی در بازاریابی خدمات درمانی پیشنهاد می کنیم بروشور حاوی قابلیت‌ها و امکانات مرکز و تصاویری از تجهیزات درمانی و کارکنان به همراه کارت ویزیت‌ها را در مطب پزشکان توزیع کنید و مدیران مراکز خدمات درمانی را برای بازدید از مرکز خود دعوت کنید.

همایش های عمومی در مرکز درمانی

یک مراسم عمومی در مرکز خدمات درمانی بیماران آتی را ترغیب می‌کند تا از مرکز شما بازدید کرده و درمانگران حرفه‌ای‌تان را از نزدیک ملاقات کنند. درباره فلسفه مرکز درمانی خود به شکل غیر رسمی سخن بگویید و از هر یک از کارکنان بخواهید در مورد تخصص خود صحبت کنند.
در بازاریابی بیمارستان برای نمایش تجهیزات و تکنیک‌های خاص از یک بیمار تحت درمان دعوت به همکاری کنید و درباره تعهد و توجه کارکنان نسبت به نیازهای وی صحبت کنید.

فلسفه مرکز درمانی

یکی از ارکان بسیار مهم در مارکتینگ خدمات درمانی تدوین فلسفه مرکز درمانی می باشد. به بیان ساده فلسفه مرکز درمانی یعنی طراحی و اجرای پلن های کاربردی برای جذب، رضایت و نگهداری مشتریان می باشد. بهترین شیوه در این مسیر مدیریت ارتباط مشتری (CRM) در مراکز خدمات درمانی می باشد.

نمایشگاه‌های تندرستی و سلامت

یکی از مهمترین روشها در بازاریابی خدمات درمانی، برگزاری رویدادهای سلامت می باشد. نمایشگاه‌های تندرستی و سلامت فرصتی برای در معرض نمایش گذاشتن مرکز درمانی شما برای مشتریان آتی فراهم خواهند کرد و مرکز شما را به ‌عنوان بخش مهمی از جامعه درمانی نشان خواهند داد. برای تاثیرگذاری بیشتر در بازاریابی مطب، در غرفه‌تان از کارکنانی توانا و دارای شخصیت خوشایند استفاده کنید و تعدادی از تجهیزات یا تکنیک‌های درمانی خود را معرفی کنید. یک تقویم مرتبط با سلامت یا ساک‌هایی با نماد و نام مرکز درمانی خود توزیع کنید.

تبلیغات توسط بیمار

با مجموعه‌ای از تبلیغات چاپی، تابلوهای تبلیغاتی و تبلیغ روی وسایل نقلیه مستقیماً با بیماران آتی خود سخن بگویید.
بر کیفیت بهبودیافته زندگی یک بیمار واقعی درنتیجه یک تجربه درمانی موفقیت‌آمیز تمرکز کنید.
برای نشان دادن مزایای بالقوه درمان در مرکز خود، ترکیب متنوعی از بیماران را معرفی کنید.
با نمایش نام، نماد و اطلاعات تماس مرکز درمانی، بینندگان را به ارائه بازخورد و پاسخ ترغیب کنید.      

همایش‌های پزشکی

توصیه می کنیم برای موفقیت بیشتر در بازاریابی خدمات درمانی، از مرکز خود به‌عنوان محل برگزاری همایش‌های متمرکز بر بهداشت و درمان که توسط متخصصان پزشکی محلی برگزار می‌شوند استفاده کنید. برگزاری همایش در محل فعالیت شما به رفع هرگونه ابهام درباره مرکز درمانی شما کمک می‌کند و اعتبار آن را در جامعه افزایش می‌دهد.

نکات مفید در موفقیت بازاریابی خدمات درمانی:

نشان دادن بعضی فرآیندها مانند خون گرفتن
اطلاعات خوب و به روز در مورد سلامت و نحوه سالم زندگی کردن
رضایت نامه های بیماران پیشین از خدماتی که استفاده کردند
طرفداران محافظین برندتان هستد، آنها را پر رنگ کنید.
پزشکانی که از شما تعریف کردند یا سازمانهایی که از شما حمایت کردند را نشان دهید تا باعث افزایش تعداد طرفداران برندتان شود.
نمایش محصولات و دستگاه های مورد استفاده یا آنهایی که جدیدا خریداری کرده اید.
پیشنهادهای تخفیف برای روزها یا ماه های خاص در سال
اطلاع رسانی رویدادهای مهم مانند سمینارها یا کنگره های مرتبط
کسب و کارهای مرتبط با خدمات درمانی

امروزه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در جهان مربوط به کسب و کارهایی است که مرتبط به خدمات درمانی می‌باشد.


وقتی می‌گوییم بازاریابی خدمات درمانی(مارکتینگ خدمات درمانی) بی‌شک طیف وسیعی از این کسب و کار و مشتریان را در بر می‌گیرد و به طور خاص منظورمان پر شدن بیمارستان‌ها و مراکز خدمات درمانی از بیمار نیست که صد البته تک تک ما در گروه نگاه آرمانی، برای همه مردم کشور عزیزمان ایران آرزو و دعای سلامتی داریم، اما در بازاریابی خدمات درمانی چند موضوع اصلی مورد هدف ما می‌باشد.

اول؛ معرفی مراکز خدمات درمانی برای دسترسی آسانتر
دوم؛ کمک به بهبود شیوه های بازاریابی خدمات درمانی مانند: بازاریابی بیمارستانی، بازاریابی آزمایشگاه پزشکی، بازاریابی کلینیک های پزشکی و …
سوم؛ توسعه مناسب مراکز خدمات درمانی بر اساس تکنولوژی روز دنیا،

البته با کمک گرفتن از جدیدترین تکنیک های بازاریابی در خدمات درمانی.

ویژگی های خدمات درمانی

خدمات و البته خدمات درمانی در مقایسه با کالاها از ویژگی های بسیار متمایزی برخوردار هستند.
بواسطه این ویژگی هاست که فعالیت های تبلیغاتی برای آگاهی دادن به مخاطبان خدمات، از اهمیت بسزایی برخوردار شده اند و به دلیل مدل خاص این کسب و کار تبلیغات و بازاریابی خدمات درمانی(مارکتینگ خدمات درمانی) را من به راه رفتن روی لبه تیغ تشبیه می کنم. بازاریابی و معرفی به دلیل ویژگی خاص  محصول نهایی در نامحسوس بودن آنها، با مشکلات فراوانی همراه است. چراکه در نگاه اول تا وقتی محصولی قابل مشاهده ومحسوس نباشد چیزی برای جذاب کردن پیام تبلیغ وجود نخواهد داشت. از این رو تنها کاری که بایدانجام داد اتخاذ روشهایی ست تا خدمات درمانی را برای افراد جامعه محسوس نمود، با اینکار می توان انتظار داشت که فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی خدمات درمانی  از اثربخشی بیشتری برخوردار شوند.

پیشنهاد مجموعه نگاه آرمانی

ما در بخش برندینگ و بازاریابی خدمات درمانی مجموعه نگاه آرمانی؛ به منظور محسوس سازی خدمات درمانی، چهار استراتژی تشبیه، نمایش فیزیکی، مستندسازی و به تصویر کشیدن را پیشنهاد می کنیم.
در استراتژی تشبیه، سعی می شود با برقراری ارتباط مناسب بین یک خدمت با یک شیء فرد یا مکان خاص، خدمت مورد نظر را تا حد امکان محسوس کنیم به طور مثال در بازاریابی خدمات درمانی (بازاریابی آزمایشگاه پزشکی) برای محسوس کردن خدمات سریع به مشتریان از سیستم جوابدهی آنلاین استفاده می شود. در استراتژی نمایش فیزیکی، قسمت های فیزیکی خدمات مورد نظر برای مشتریان به نمایش در می آید.

به عنوان مثال بر اساس این استراتژی می توان از نمایش فضاهای مرتب و شیک لابی، پذیرش و … برای نمایش فیزیکی خدمات مناسب و باکیفیت آن مرکز خدمات درمانی استفاده نمود. در بازاریابی خدمات درمانی از استراتژی مستند سازی، برای نشان دادن اطلاعات و ارقام مرتبط با آن استفاده می شود. و سرانجام در استراتژی به تصویر کشیدن، مزایای خدمات و یا کیفیت آن خدمت را با نشان دادن تصاویر مرتبط نشان می دهند. برای مثال نشان دادن لبخند زیبای یک مشتری، روش مناسبی برای به تصویر کشیدن خدمات  زیبایی دندان در یک کلینیک دندانپزشکی می باشد.


 
آخرین مطالب
از طریق فرم زیر می توانید با کارشناسان مجموعه نگاه آرمانی در ارتباط باشید :
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.