نگاه آرمانی | برندینگ، مارکتینگ و بازاریابی خدمات درمانی
آیا تاثیر سایت مطب در جذب بیمار موثر است؟

بهترین روش جذب بیمار در کلینیک

امروزه استراتژی‌های بازاریابی سنتی مثل تبلیغات شفاهی یا صحبت کردن با مشتریان مثل گذشته جواب نمی‌دهد. صنعت بهداشت و درمان هم از این امر مستثنی نیست و باید به بهترین روش بیماران را به سمت کلینیک جذب کنید. حالا اگر کیلینیک‌های زیبایی و جراحی‌های دشوار باشد، مردم سخت‌تر به شما اعتماد می‌کنند. تیم پذیرش، نحوه برخورد منشی با بیماران، طراحی سایت، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و انتشار محتوا همگی بر روی افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان در کلینیک تاثیرگذار است. تیم نگاه آرمانی در زمینه ارائه خدمات برندینگ و تبلیغات برای افزایش درآمد مطلب و جذب بیمار بیشتر فعالیت دارد. از نظر این تیم برای افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان در کلینیک باید از روش‌های جدید استفاده شود که عبارتند از:

تیم پذیرش قدرتمند
اولین کاری که یک پزشک باید برای جذب بیماران بیشتر باید انجام دهد، داشتن تیم پذیرش است. اما چرا انتخاب تیم پذیرش برای جذب بیمار مهم است؟ نوبت‌دهی به بیماران و نحوه ارائه مشاوره و صحبت کردن با آن‌ها اهمیت زیادی دارد. تیم نگاه آرمانی در این مورد تاکید دارد حتما به سراغ افراد با اطلاعات بالا در زمینه پزشکی بروید. همچنین تیم پذیرش باید قدرت سخنوری بالایی داشته باشد. به طوری که بتواند با بیمار حتی از پشت تلفن به خوبی صحبت کند.

استخدام منشی با روابط عمومی بالا
آیا نحوه برخورد منشی با بیمار در جذب بیمار موثر است؟ نظر عموم مردم در مردم قشر منشی به خصوص در کلینیک‌های پزشکی چندان جالب نیست. اکثر مردم بر این نظر هستند که منشی‌ها رابطه دوستانه و صمیمی با بیماران ندارند و همین موضوع آن‌ها را به شدت رنج می‌دهد.

هر کلینیکی که در استخدام منشی دقت بیشتری می‌کند و به سراغ افراد خوش‌اخلاق، آرام و صبور می‌رود، در جذب مشتریان بیشتر موفق‌تر است.

همچنین بدانید:

10 شعار تبلیغاتی برای آرایشگاه زنانه

بهترین روش جذب بیمار برای کلینیک

علاوه بر موارد گفته شده، باید از استراتژی‌های نوین هم برای جذب مراجعه‌کننده بیشتر استفاده کنید. از جمله این روش‌ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

استفاده از بازاریابی دیجیتال
امروزه حضور در وب برای هر نوع کسب و کاری ضروری است که کلینیک‌های پزشکی هم از این نظر مستثنی نیستند. حضور قوی در فضای وب می‌تواند شما را از رقبایتان متمایز کند. در نتیجه تعداد بیماران افزایش پیدا می‌کند و درآمد بیشتری هم خواهید داشت. برای اثبات اهمیت حضور در فضای وب، در سال 2019 تحقیقات گسترده‌ای توسط مرکز تحقیقات پیو نشان داد حداقل 72 درصد از بیماران در آمریکا به دنبال اطلاعات سلامتی آنلاین هستند.

بهترین روش جذب بیمار در کلینیک

در ایران هنوز این تکنولوژی برای بخش پزشکی به خوبی جا نیفتاده است. اما پیش بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک بیماران بیشتر از آنکه به کلینیک‌ها مراجعه کنند، بخواهند از طریق فضای وب سایت با پزشکان و متخصصان ارتباط برقرار کنند.

البته انواع روش‌های بازاریابی دیجیتال وجود دارد که عبارتند از:

  • طراحی سایت در موتورهای جستجو
  • سئو سایت و بهینه سازی آن
  • بازاریابی ایمیلی برای بازگشت بیماران به مطلب
  • تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی

آیا تاثیر سایت مطب در جذب بیمار موثر است؟

تیم نگاه آرمانی تاکید زیادی روی طراحی سایت برای شروع بازاریابی دیجیتال دارد. سایت بیشتر از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به اعتمادسازی کاربران و بیماران کمک کند. به حال در فضای وب اطلاعات زیادی در مورد پزشکی و انواع بیماری‌ها منتشر می‌شود. بیماران برای کسب اطلاعات به این فضا مراجعه می‌کنند. حالا فرض کنید این اطلاعات در سایت شما منتشر شده باشد! مطمئنا وقتی کاربر با ورود به سایت، با کلینیک شما آشنا شود، در مرحله بعد برای درمان بیماری خود یا نزدیکانش به کلینیک مراجعه می‌کند.
البته حضور قدرتمند در فضای وب به یک سایت حرفه‌ای نیاز دارد. به طوری که کلینیک، تخصص و میزان مهارت شما را به خوبی معرفی کند.

برای داشتن چنین سایتی باید موارد زیر را رعایت کرده باشید:

  • ریسپانسیو سایت برای گوشی‌های همراه
  • داشتن رابط کاربری ساده و کاربرپسند
  • داشتن گرافیک جذاب و حرفه ای
  • داشتن محتوای آموزنده و مفید

حرف آخر
برای جذب مشتریان بیشتر در کلینیک روش‌های زیادی وجود دارد که تنها برخی از آن‌ها جواب می‌دهد. این روز افراد اطلاعات زیادی در زمینه پزشکی کسب کرده‌اند و به همین دلیل به هر پزشکی اعتماد نمی‌کنند. برای اینکه بتوانید مشتریان بیشتری را به سمت مطب خود بکشانید، در کنار استخدام تیم پذیرش و منشی خوش‌اخلا، به یک وب سایت حرفه‌ای هم نیاز دارید. به طوری که بتوانید در آنجا در مورد مهارت‌ها، تجارب و درمان‌های قبلی برای کاربران صحبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با تیم نگاه آرمانی که در زمینه خدمات تبلیغات دیجیتال برای مطب‌ها کار می‌کند، ارتباط برقرار کنید. شماره تلفن این مرکز تبلیغات ۰۹۱۲۴۲۵۲۱۲۴ است که بعد از تماس شما، مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهد.

سوالات متداول

بهترین روش جذب بیمار در کلینیک چیست؟

این روزها باید به سراغ روش‌های دیجیتال مثل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و طراحی وب سایت بروید.

هزینه طراحی سایت پزشکی چقدر است؟

سایت‌های وردپرس و برنامه‌نویسی شده قیمت‌های متفاوتی دارند. اما اگر می‌خواهید تبلیغات ارزان قیمت‌تری را در فضای وب داشته باشید، یک سایت وردپرس طراحی کنید.

 

صفحه رسمی اینستاگرام نگاه آرمانی فضایی برای پرسش و پاسخ در حوزه جذب بیمار در کلینیک

 

شماره تماس: 26423195-021

دکتر مهدی صنم پور، متخصص مارکتینگ و برندینگ

مطالب پیشنهادی

نگاه آرمانی
انتشار در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب :

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.