نگاه آرمانی | برندینگ، مارکتینگ و بازاریابی خدمات درمانی

تدوین طرح بازاریابی و تبلیغات

صفحه اصلی > تدوین طرح بازاریابی و تبلیغات

مدیریت شبکه های اجتماعی

قرار  است امروز در مورد ابزارهای مهم تبلیغاتی در دنیای مدرن امروزی با هم صحبت کنیم. یکی از ابزارهای بسیار مهم، شبکه های اجتماعی و مدیریت شبکه های اجتماعی هستند. وقتی میگوییم شبکه های اجتماعی چه چیز در ذهنتان می آید؟ یکی از تعاریف اشتباهی که در حال حاضر در مورد شبکه های اجتماعی در فضای کشور ما و در فضای کسب و کارها انجام می شود این است که شبکه های اجتماعی را محدود به اینستاگرام و تلگرام می کنند. ما امروز و در مقالات بعدی در مورد این مفصل صحبت می کنیم که به چه چیزهایی شبکه های اجتماعی می گویند؟ و چه تاثیرهایی در روند و بهبود کسب و کار ما خواهد داشت؟ حضور در شبکه های اجتماعی خدمات پزشکی به شما قدرت تبدیل شدن به یک متخصص قابل اعتماد را می دهد. در این مقاله با ما همراه باشید تا دلایل آن را برایتان توضیح دهیم.

مدیریت شبکه های اجتماعی خدمات پزشکی

همانطور که می دانید فعالیت در شبکه های اجتماعی خدمات پزشکی و غیر پزشکی به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است و شما می توانید با داشتن شبکه های اجتماعی فعال با مخاطب های خودتان در ارتباط باشید. با آنها به گفتگو بپردازید و مشکلات آنها را حل کنید. به همین منظور که شما به یک برند قابل اعتماد در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توسط مخاطبانتان به صورت مستقیم قرار می گیرید.

تبلیغات ویروسی

تبلیغاتی که توسط خود افراد در شبکه های اجتماعی برای شما انجام خواهد شد تبلیغاتی است که ما آنرا به عنوان تبلیغات ویروسی معرفی می کنیم که به سرعت قدرت انتشار بالایی خواهد داشت برای اینکه شما و برندتان را معتبرتر کند. پس پیشنهاد می کنم همین امروز شبکه های اجتماعی خودتان را به صورت استاندارد تاکید می‌کنم، استاندارد راه اندازی کنید و با کمک کارشناس های ما در مجموعه نگاه آرمانی مخاطب های هدفتان را جذب کنید و در شبکه های اجتماعی محتوا، متن، تصویر و یا حتی ویدیوهای خودتان را منتشر کنید و با افراد جامعه به صورت فعال در ارتباط باشید و به سوالات آنها پاسخ دهید. به شما قول می دهم از این روش حیرت آور و اعجاب انگیز شبکه های اجتماعی کاملا متحیر خواهید شد.

استراتژی مدیریت شبکه های اجتماعی

بیایید ببینیم چطور می توانیم یک استراتژی درست برای مدیریت شبکه های اجتماعی داشته باشیم. هر کمپین رسانه ای در زمینه ی مراقبت های بهداشتی و خدمات درمانی با یک استراتژی مشخص شروع می شود که با اهداف کسب و کار و برنامه بازاریابی کلی مجموعه ی شما هماهنگ است. بسیاری از برنامه ها و کمپین های تبلیغاتی بدون اینکه استراتژی و هدف مشخصی داشته باشند شکل می گیرند اگر نگاهی به اطرافتان بیاندازید می بینید که خیلی از افراد در حوزه های حتی کسب و کار از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی استفاده می کنند، بدون اینکه بازخوردی داشته باشند. مهمترین دلیلش این است که استراتژی مناسبی برای این موضوع ندارند. تاتیک هایی که توصیه می کنیم بستگی به مخاطب های شما دارد جایی که آنها وقت خودشان را به صورت آنلاین صرف می کنند و به آنها اهمیت می دهند.

مدیریت شبکه های اجتماعی مجموعه نگاه آرمانی

ما در ابتدا مرکز خدمات درمانی شما را تحلیل و بررسی می کنیم و بعد نوع محتوایی را که باید شما در شبکه های اجتماعی تان بارگذاری کنید، به شما پیشنهاد می دهیم این محتواها کمک می کند که حداکثر مشارکت در کانال های مناسب و موثر برای کسب و کار شما در اختیار مخاطبانتان قرار بگیرد. در بخش اول مقاله گفته شد که شبکه های اجتماعی محدود به اینستاگرام و تلگرام نیست. بگذارید همین جا پاسخ بدهم که شبکه های اجتماعی که مجموعه ی نگاه آرمانی روی آنها برای شما کار می کند شامل تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک ، یوتیوب، توویتر ، آپارات، پینترس، لینکدین و گوگل پلاس است. البته تعداد شبکه های اجتماعی که در دنیا وجود دارد، بسیار بیشتر از این ها است. حتما در فایل های ویدیویی، تخصصی تر و بیشتر برایتان توضیح میدهم که چرا باید از همه این ابزارها برای پیشبرد مجموعه ی خودتان بیشتر استفاده کنید و چرا نباید محدود به اینستاگرام و تلگرام باشید. حال می خواهم به صورت کلی برایتان توضیح دهم که مدیریت شبکه های اجتماعی شامل چه مباحثی می شود و کمی بیشتر روی شبکه های اجتماعی با هم به گفتگو بپردازیم. مدیریت شبکه های اجتماعی و محتوای رسانه ای که امروزه برای کسب و کارها، هر کسب و کاری، در دنیا امر بسیار حیاتی شده و برخی اوقات نیازمند استخدام نیروهای متخصص است. البته وقتی می گوییم برخی اوقات، منظورم زمانی است که شما می خواهید یک کار حرفه ای انجام بدهید در غیر اینصورت می توانید مدیرت شبکه های اجتماعی تان را خودتان، فرزندتان یا یک دوستی انجام بدهد. اما پیشنهاد می کنم اگر می خواهید در فضای کسب و کار بدرخشید، حتما از نیروهای متخصص در این حوزه استفاده کنید.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ شامل بخش های متنوع و پویایی است که در همکاری با همدیگر باعث افزایش علاقه مندی مخاطب به برند و یا محتوایی که شما به او ارائه می دهید می شود و در نهایت باعث افزایش فروش و پیشبرد کسب و کار شما خواهد شد. شبکه های اجتماعی یا به بیان بهتر رسانه های اجتماعی امروزه به بخشی حیاتی در یک کسب و کار تبدیل شده اند این ابزارها مزایای بسیاری برای جذب مخاطب و مشتری بهتر و اعتبار بیشتر به یک مرکز می دهد.

اهمیت مدیریت شبکه های اجتماعی

سه دلیل مهم که مدیریت شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی دارند این است که، دلیل اول فعالیت بالای مخاطبان در فضای کسب و کار خدمات درمانی است بر بستر شبکه های اجتماعی، چرا که مخاطب آن را یه تبلیغات صرف نمی داند و حتما تا انتها آن را دنبال می کند و می خواهد از محتوا استفاده کند و دلیل بعدی مقرون به صرفه بودن این فعالیت در فرایند دیجیتال مارکتینگ است. هم برای شما بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و هم برای مخاطب های شما و دلیل سوم این است که شما به سرعت می توانید یک محتوا را در فضای مجازی برای تعداد افراد بیشماری در همه جای کشور یا حتی به صورت منطقه ای منتشر کنید.

نحوه مدیریت شبکه های اجتماعی

شما به عنوان یک کاربر یا مدیر امروز قطعا با واژه های شبکه های اجتماعی، واژه هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، توییتر، آشنایی دارید. اما می خواهم یک سوال خیلی مهم بپرسم آیا در مورد چگونگی استفاده از این شبکه ها و خاصیت های رسانه ای آن ها و نحوه ی جذاب تر کردن آنها برای جذب مخاطب آشنایی دارید؟ آیا شما به عنوان یک مدیر، دقیقا می دانید چطور می توانید مدیریت شبکه های اجتماعی تان را به عهده بگیرید؟؟؟ و نرخ تبدیل بازدید کننده های شما به مشتری برای شما چقدر است و چطور می‌شود آن را محاسبه کرد؟ شما آیا انواع محتوا و زمان بندی انتشار آنها را می دانید، که یکی از مهمترین فاکتورها برای اثرگذاری بهتر در شبکه های اجتماعی است؟ در تعریفی ساده مدیریت شبکه های اجتماعی فرایند مدیریتی ارتباطات و انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی مثل توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، پینترس و دیگر شبکه های اجتماعی است. مدیریت شبکه های اجتماعی فرایندی فراتر از پست گذاشتن و محتوا گذاشتن در پروفایل های شبکه های اجتماعی مجموعه شما است. اگر چه ارسال محتوا نقش خیلی مهمی در مدیریت رسانه ای شبکه های اجتماعی شما دارد، اما از اینکه شما محتوا را ارسال کنید نکته مهمتر این است که شما بتوانید یک محتوای جالب و جذاب و بسته به نیاز مخاطبتان انتشار دهید.

استراتژی مناسب برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی

حال بیایید ببینیم چطور می توانیم یک استراتژی مناسب برای مدیریت شبکه های اجتماعی مان داشته باشیم. در قدم اول پیشنهاد می کنم یک استراتژی درست طراحی کنید. در اصل یعنی شبکه های اجتماعی مناسب با کسب و کار خودتان را تعیین کنید. تدوین استراتژی برای حضور در شبکه های اجتماعی بخش خیلی مهمی برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب در یک کمپین تبلیغاتی و بازاریابی بر بستر شبکه های اجتماعی و وب است. بعد از انتخاب درست شبکه های اجتماعی متناسب با کسب و کارتان باید برنامه ریزی و زمان بندی درستی برای تولید و انتشار محتوا برای مخاطبتان داشته باشید. باید محتوایی را توسعه دهید که جذاب باشد و البته نیازها و چالش های افراد و مخاطبین جامعه را هم پاسخگو باشد. در طراحی استراتژی های مدیریت شبکه های اجتماعی باید به دو فاکتور جذب و پاسخ به خوبی پرداخته شود. فاکتور جذب، انواع محتوا برای علاقه‌مند کردن بیشتر مخاطب را شامل می شود و پاسخ، به معنی ارتباط شما با مخاطبانتان در شبکه های اجتماعی خواهد بود. یعنی وقتی شما روی الگوریتم های جذب کار می کنید، محتوایی را تولید می کنید جالب و جذاب باشد و الگوریتم های پاسخ کمک می کند، به مسئله ها و نیاز های افراد جامعه پاسخ درستی بدهد.

فاکتورهای موفقیت در مدیریت شبکه های اجتماعی

یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت در مدیریت شبکه های اجتماعی برنامه ریزی زمانی انتشار محتوا است. ثبات و پایداری در این برنامه ریزی نقش خیلی کلیدی برای تاثیر بهتر بر مخاطب دارد. اگه می خواهید علاقه‌مندی کاربران و افزایش فالوورهای شما پایدار باشد، باید ثبات در انتشار محتوای با کیفیت را اصل اول و اساسی برای کسب وکار خودتان بدانید، باید ثبات در انتشار محتوای با کیفیت را همچنان ادامه بدهید. در نتیجه یکی از دلایلی که می گویم شما نیاز به یک نیروی متخصص دارید این است که اگر شما یک پزشک مجموعه خدمات درمانی باشید و بخواهید از فرایندهای دیجیتال مارکتینگ پزشکی استفاده کنید، بدون شک زمان کمی برای این کار خواهید داشت و شاید شما نتوانید پایداری این روش را حفظ کنید.

الگوریتم مدیریت شبکه های اجتماعی

ما برای اینکه بتوانیم ثبات را در انتشار محتوا برای مراکز خدمات درمانی در بازاریابی های دیجیتال انجام دهیم از یک الگوریتم تقویم مانند استفاده می‌کنیم که در این الگوریتم تعریف درستی از کاری که در مدیریت شبکه های اجتماعی باید انجام شود ایجاد شده، به طور مثال در ستون سمت راست یعنی ستون اول ما آمدیم انواع شبکه های اجتماعی را درج کرده ایم مثلا تلگرام، اینستاگرام، پینترس، گوگل پلاس، و هر کدام از شبکه های اجتماعی و در ستون بعدی مشخص کردیم چه محتوایی باید آماده کنیم به طور مثال محتوای متنی، محتوای ویدیوئی، پادکست یا فایل صوتی، و همینطور محتواهای متعدد را لیست کرده ایم و در این تقویم قرار دادیم که در طول هفته شنبه تا جمعه کدام یک از این محتواها باید در شبکه های اجتماعی منتشر شود. مثلا فرض کنید در اینستاگرام قرار است هر روز یک پست زنده درج شود و یا هر روز یک پست در اینستاگرام قرار داده شود یا در فیس بوک همینطور یک عکس یا یک متن یا یک فایل صوتی یا در شبکه های اجتماعی که مبتنی بر ویدیو هستند، یک ویدیو یا بیشتر در هفته انتشار داده شود. اینها دقیقا مشخص است. مثلا در طول هفته دو روز در هفته ویدیوها در فضاهای مجازی نشر داده شود. قطعا ما باید برای انتشار محتوایمان زمان درست را انتخاب کنیم و با یک ریتم بسیار مناسب و درست این کار را انجام دهیم. بعد از اینکه یک محتوای جالب تولید کردیم باید یک تقویم بنویسیم برای اینکه این تقویم به ما کمک کند چطور در فضای مجازی مطالب را منتشر کنیم. این خیلی مهم است که اگر ما در فضای مجازی یا در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ پزشکی داریم فعالیت می کنیم از مخاطب هایی استفاده کنیم و مخاطب هایی را به سمت خودمان جذب کنیم که علاقه‌مندیشان فضای پزشکی است. به طور مثال من یک پست مربوط به کاشت مو را قطعا نمی توانم در یک صفحه ای که در حوزه ی لوکس فروشی است بارگذاری کنم. این کار را می توانیم انجام بدهیم، بارگذاری می توانیم بکنیم، ولی ما داریم راجع به اثربخشی این فضا صحبت می‌کنیم. پس اثربخشی بسیار کمی خواهد داشت. در نتیجه، نکته بسیار مهم بعد از تولید یک محتوای با کیفیت نحوه ی انتشار آن است. اینکه انتخاب کنیم در کدام فضاهای مجازی در کدام صفحات ما می توانیم برای چه مخاطب هایی محتوای باکیفیتی را که برای آن هزینه های زیادی کردیم منتشر کنیم. این دوتا فاکتور در کنار هم به جذب بیشتر و بهتر مخاطب های ما در شبکه های اجتماعی کمک می کند.

تبادل با مخاطب شبکه های اجتماعی

یکی از مشکلاتی که در حال حاضر درکشورمان داریم پاسخ دادن به کامنت ها یا پاسخ دادن به درخواست های هوادارهای ما یا فالوورهای ما است. یکی از مشکلات مهم‌مان این است که ما فکر می کنیم نباید به کامنت‌هایی که برایمان می گذارند پاسخی بدهیم و می خواهم به شما بگویم اگر شما هم جزء دسته افرادی هستید که به هر دلیلی به کامنت های فالوورهای خودتان پاسخ نمی دهید، در مسیر اشتباهی حرکت می کنید. چرا که به سرعت فالوورهای خودتان را از دست خواهید داد. مخاطب های شما قطع به یقین یکی از انتظاراتی که از شما خواهند داشت این است که شما به سرعت و با دقت به سئوال های آنها یا به درخواست های آنها پاسخ بدهید. می خواهم بگویم وقتی یک فالوور یا یک مخاطب، با پای خودش وارد فضای تجارت شما می شود و پست شما را می بیند و جذب می شود و سوالی می پرسد، یعنی اگر این سئوال درست و در زمان کوتاه پاسخ داده شود بدون شک آن فرد یا مخاطب و یا فالوور، تبدیل به یک مشتری می شود، ما همه ی این فرایند را طی می کنیم تا برای خودمان مشتری ایجاد کنیم و فالوورهای فعال داشته باشیم. مخاطب هایی داشته باشیم که برای افزایش و ترویج برند ما کمک کنند و در نهایت سود عایدی و درآمد را حاصل ما کنند. پس حتماً توصیه می کنم به فالوورهای خودتان پاسخ دهید. برای این منظور یا باید خودتان شبکه های اجتماعی‌تان را مدیریت کنید و وقت زیادی را بگذارید برای پاسخ، یا باید نیروهای متخصص استفاده کنید. ولی در هر دو حالت توصیه اکید من این است که به فالوورهایتان و کامنت ها پاسخ درست  در زمان کوتاه را بدهید. مطمئن باشید اتفاقات خوب ویژه ای خواهد افتاد.

کمپین تبلیغاتی

حتما افراد زیادی به شما مراجعه کردند و از واژه ی کمپین تبلیغاتی رسانه های اجتماعی استفاده کرده اند. آیا تا الان شده که بپرسید منظورتان از کمپین تبلیغاتی چه چیزی است؟ مگر من که یک حساب اینستاگرام یا تلگرام دارم نیاز به کمپین تبلیغاتی دارم؟ باید بگویم بله شما نیاز به کمپین تبلیغاتی دارید اگر می خواهید تبلیغات اثرگذاری داشته باشید، باید از یک کمپین تبلیغاتی استفاده کنید. کمپین تبلیغاتی به زبان ساده یعنی استفاده از تعداد بیشتری از ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی برای معرفی بهتر. مثلا شما به جای اینکه فقط از شبکه های اجتماعی مربوط به اینستاگرام یا تلگرام استفاده کنید نیاز به یک کمپین تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ‌تان دارید، به طور مثال اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس، پینترس و ابزارهایی از این قبیل، چرا که مخاطب های شما باید با محتوای شما در رسانه های اجتماعی متفاوتی مواجهه شوند. هر کدام از اینها اثرگذاری خاص خودش را دارد. بیایید به این شکل تصور کنیم که شما دارید با ماشین خودتان در خیابان حرکت می کنید و پشت چراغ قرمز ایستاده اید یک نفر به شیشه ماشین می زند و به شما یک بروشور می دهد و یک برندی را در آن بروشور تبلیغ می کند به محض اینکه چراغ سبز می شود و می خواهید حرکت کنید روبری‌تان یک بیلبورد می بینید که مربوط به همان برند است. یک پیام کوتاه برای شما چند ساعت بعد از همان برند ارسال می شود و وقتی تلویزیون را روشن می کنید دوباره نام آن برند را می شنوید، چه اتفاقی دارد می افتد؟ چرا باید برندها این کار را بکنند؟ چرا باید برای جذب مخاطب و کسب بهتر در فضای درآمدی خودشان و بازار بیشتر از این روشها استفاده کنند؟ آیا آنها دارند پولهایشان را دور می ریزند؟ یا اینکه نه، آنها دارند از رسانه های اجتماعی و فضاهای تبلیغاتی به بهترین شکل برای برندینگ خودشان استفاده می کنند. پس حتما توصیه می کنم در اجرای فرایند های دیجیتال مارکتینگ پزشکی برای جذب مخاطب بیشتر از یک کمپین تبلیغاتی استفاده کنید و نه فقط از یک ابزار، ممکن است کمپین تبلیغاتی برای شما هزینه های بیشتری داشته باشد، اما یادتان نرود اثرگذاری بسیار بیشتری هم خواهد گذاشت.

عملکرد دیجیتال مارکتینگ

یکی از بحثهای خیلی مهم در حوزه ی شبکه های اجتماعی یا دیجیتال مارکتینگ پزشکی این است که شما می توانید به بررسی و تحلیل دقیق روند فعالیت های خودتان و مخاطبانتان بپردازید. ما در گذشته در تبلیغات سنتی مثل بروشور و همایش و جشنواره، یا بیلبورد یا هر چیز دیگر دچار مشکل می شدیم، برای محاسبات این که چند نفر در روز این بیلبورد را می توانند ببینند. این بروشوری که من چاپ کردم یا این کتابی که منتشر کردم چند نفر را به سمت من جذب کرده است؟ کمی محاسباتش سخت بود، اما امروزه به لطف دقت بسیار بالایی که در فرایندها و زیرساخت های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد ما می توانیم عملکرد صحیحی را مورد بررسی قرار دهیم. یعنی می توانیم ببنیم که این پست را در فضای مجازی چند نفر بازدید کرده اند یا چند نفر آن پست را دوست داشته اند. می توانیم از این طریق ببینیم که مخاطب های ما به چه چیزهایی علاقه‌مندند. گاهی اوقات مخاطب های شما به یک فیلم یا ویدیو علاقه‌مندند، قطعا ما به شما توصیه می کنیم از آن مدل فیلم بیشتر تولید کنیم، گاهی اوقات آنها دوست دارند یک فرایند را ببینند مثلا دوست دارند فیلم هایی را که مربوط به کاشت مو است را ببینند. وقتی برایشان جذابیت دارد ما فیلم ها و محتواهای بیشتری برایشان تولید می کنیم. پس مطمئن باشید استفاده از دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین روش ها برای تاثیر گذاری و در نهایت بررسی عملکرد مخاطب های شما خواهد بود.

روش های دیجیتال مارکتینگ پزشکی مجموعه نگاه آرمانی

حال می خواهم به جمع بندی فضای دیجیتال مارکتینگ و روش هایی که مجموعه نگاه آرمانی در بخش دیجیتال مارکتینگ پزشکی برای شما انجام می دهد، بپردازیم. ما در بخش اول کاری که انجام میدهیم میاییم در حوزه ی بررسی و مطالعه ی شما وقتی را اختصاص می دهیم. حدودا چند روز زمان می برد تا این اتفاق بیافتد . اما گزارشی که ما به شما می دهیم در ده دقیقه اتفاق می افتد که ما به این گزارش می گوییم ده دقیقه بررسی و مطالعه. ما از کمپین های تبلیغاتی که برای شما طراحی می شود، برای شما عرضه می شود و معرفی می شود، دفاع می کنیم و می گوییم چرا این کمپین ها را انتخاب کرده ایم. در این فضا رقبای شما شناسایی می شوند و روش ها و مدل های کسب و کار آنها بررسی می شود. پس ده دقیقه اول را برای بررسی و مطالعه و ارائه دادن کمپین های تبلیغاتی موثر برای شما صرف میکنیم. بعد از انجام تبلیغاتی و بررسی و مطالعه و ارائه ی آن به شما ما 8 دقیقه را اختصاص می دهیم برای برقراری ارتباط، روش هایی را برای شما معرفی می کنیم که شما بدانید چطور می توانید با مخاطب های خودمان در ارتباط باشیم و چطور می توانیم آنها را به سمت خودمان جذب کنیم. در مورد اینکه چطور می توانیم یک پست بسیار جذاب برای آنها تهیه کنیم حتما با هم صحبت می کنیم. اگر احساس مان بر این بود و داده هایمان نشان داد که پست های متنی یا فیلم یا پادکست در حوزه ی کسب و کار شما پاسخ بهتری به نیاز مخاطب می دهد، حتما عمده ی فرایند های کمپین تبلیغاتی مان را برای این موضوع قرار خواهیم داد و در نهایت پنج دقیقه را به آنالیز اختصاص می دهیم. حتما این را می دانید آنالیزهای فرایندی دیجیتال مارکتینگ ظرف پنج دقیقه انجام نمی‌شود. ما فقط یک گزارش پنج دقیقه ای برای شما آماده می کنیم. بعد از اینکه تیم دیجیتال مارکتینگ مجموعه ی ما فرایندهای کمپین تبلیغاتی شما را نوشتند و محتواها را تولید کردند، و آنها را بارگذاری و انتشار دادند حال نوبت به آنالیز این فرایند است. میزان تاثیر گذاری مطالب ما میزان تاثیر گذاری تبلیغات ما و میزان اثرگذاری بر مخاطب مورد بررسی قرار داده می شود. در این آنالیز ما برای شما جدولی را ارائه می دهیم که نشان می دهد این پست شما چند تا بازدید داشته است و چند نفر این پست را دوست داشته اند و چقدر در شبکه های اجتماعی دیگر توسط مخاطب های شما بازنشر شده است و در نهایت زمانی را اختصاص میدهیم برای اینکه به پرسش های مخاطبان پاسخ دهیم.

مهمترین شبکه های اجتماعی

در بازاریابی شبکه های اجتماعی پزشکی یا دیجیتال مارکتینگ پزشکی در مقالات قبلی من از واژه های شبکه های اجتماعی زیادی استفاده کردم حال می خواهیم با هم راجع به این موضوع ها صحبت کنیم که هر کدام از این شبکه های اجتماعی چه تاثیری دارند؟

·         فیس بوک

اولین و مهمترین شبکه ی اجتماعی فیس بوک است. از فیس بوک همچنان به عنوان بزرگترین و پرمخاطب ترین شبکه ی اجتماعی در جهان یاد می شود. در کشور امریکا بیش از یک میلیون سازمان کوچک و متوسط آگهی های تبلیغاتی خودشان را روی فیس بوک منتشر می کنند و همینطور گفته می شود سازمان های بزرگ امریکایی سالانه بیش از 100 میلیون دلار بودجه تبلیغاتی خودشان را به فیس بوک اختصاص می دهند.
  • لینکدین
یکی دیگر از شبکه های اجتماعی بسیار مهم لینکدین است که در حال حاضر بیش از 467 میلیون نفر عضو دارد و هر ثانیه دو عضو جدید می گیرد. خیلی جذاب است، نه ؟ نتایج مطالعات اخیر نشان می دهد که در این شبکه اجتماعی هر ماه به طور میانگین 97 میلیون نفر از اعضای لینکدین به صفحه های اختصاصی خودشان سر می زنند و این مرکز پیش بینی کرده تعداد مشترکینش تا سال 2020 به سه میلیارد نفر در جهان برسد .
  • گوگل پلاس
در صحبت هایم به واژه ی شبکه اجتماعی گوگل پلاس اشاره کردم در حال حاضر یک میلیارد حساب کاربری فعال در گوگل پلاس در دنیا موجود است. در سال 2017 میلادی میزان ارتباط مثبت میان مشترکان گوگل پلاس و برندهای بزرگ جهان 53 درصد بیشتر شده بزرگترین گروه مخاطبان این شبکه اجتماعی را افراد در طیف 45 تا 54 سال به خودشان اختصاص می دهند. به خاطر دارید گفتم هر کدام از این شبکه های اجتماعی بخشی از مخاطب های ما را مورد هدف قرار می دهد.
  • یوتیوب
شبکه اجتماعی بعدی یوتیوب است این سایت که یکی از زیر مجموعه های گوگل محسوب می شود، بزرگترین مرکز انتشار تصاویر و فایل های ویدیویی آنلاین در جهان است. همین حالا در ماه 6 میلیارد ساعت ویدیو روی سایت یوتیوب مشاهده می شود. و کاربرهای موبایلی روزانه یک میلیارد ویدیو منتشر می کنند. فکر کنید یک میلیارد فایل ویدیویی در روز منتشر می شود.
  • اینستاگرام
شبکه ی اجتماعی بعدی که خیلی هم جالب و جذاب و دوست داشتنی است اینستاگرام است . بازاریاب ها این روزها اینستاگرام را یکی از بهترین پلت فرم های شبکه های اجتماعی می دانند. و توجه ویژه ای به آن می کنند. بیش از 800 میلیون کاربر جهانی در طول هر ماه به صفحه ی اختصاصی خودشان سر می زنند. پیش بینی شده که تا سال 2020 بالغ بر 4 یا 5 میلیارد نفر از افراد روی کره زمین به اینستاگرام بپوندند. رقم بسیار بزرگ و وحشتناکی است.
  • پینترس
شبکه ی اجتماعی بعدی پینترس است. شبکه ی پینترس همانطور که شاید بدانید از محبوبیت زیادی برخوردار است، البته در ایران خیلی ها از این شبکه به خوبی استفاده نمی کنند. اگه کسب و کار دارید حساب کاربری خودتان را روی کسب و کار قرار بدهید تا سایت شما مورد توجه زیادی قرار بگیرد، بدون شک پینترس یکی از بهترین گزینه ها است. چرا که شما می توانید از ابزارهای آنالیتیک استفاده بکنید تا بتوانید کسب و کارتان را بهتر تحلیل بکنید.
  • تلگرام
شبکه ی اجتماعی بعدی که البته متاسفانه در کشور ما فیلتر است تلگرام است. تلگرام برای هر کسب و کاری از کوچک تا بزرگ، از محلی تا منطقه ای ، یک شبکه ی اجتماعی خوب و مناسب است. به هر حال با توجه به تمام این شبکه های اجتماعی که خدمتتان گفتم می خواهم به این نقطه برسیم که ما می توانیم در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ پزشکی و بر بستر فضای وب و شبکه های اجتماعی فعالیت ها و فرایند های بسیار جالب و جذابی ایجاد کنیم تا هم بتوانیم جذابیت های فضای کاری خودمان را برای مخاطبانمان منعکس کنیم و هم بتوانیم به آنها به شیوه های درست اطلاع رسانی های وسیعی انجام دهیم و کمک زیادی به مردم جامعه مان کنیم و در اصل مسئولیت های اجتماعی مان را به درستی انجام دهیم و در نهایت همه این کارها باعث افزایش اعتبار و شهرت برند شما و کسب پول و درآمد بیشتری خواهد شد.
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.