نگاه آرمانی | برندینگ، مارکتینگ و بازاریابی خدمات درمانی

دیجیتال مارکتینگ پزشکی

فرآیند تبلیغات در مورد صنایع و کارخانجات مختلف که در کشورهای مختلف دنیا در حال فعالیت هستند، روز به روز در حال تغییر و تحول می باشد. در گذشته معمولا برای تبلیغ یک محصول خاص، از تبلیغات محیطی و نصب بنر و پوستر و پارچه ها و دیوارنویس های تبلیغاتی در خیابان ها استفاده می کردند. امروزه علاوه بر این روش های قدیمی که تقریبا منسوخ شده اند و میزان استفاده از آن ها بسیار کاهش یافته است، روش های به روز بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند. در مورد صنعت پزشکی نیز دیجیتال مارکتینگ پزشکی به عنوان یکی از مهم ترین و جدید ترین روش های تبلیغاتی به شمار می رود که امروزه از آن در موارد متعددی برای افزایش میزان درآمد صنعت پزشکی استفاده می شود. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا در ارتباط با دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آن بر صنعت پزشکی توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. با ما همراه باشید.

دیجیتال مارکتینگ پزشکی چیست؟

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، دیجیتال مارکتینگ یکی از جدید ترین روش های تبلیغاتی در دنیای امروزی می باشد که بر بسیاری از صنایع در سطح دنیا تاثیر گذاشته است. استفاده از دیجیتال مارکتینگ می تواند باعث افزایش میزان درآمد یک صنعت خاص شود. البته برای استفاده ی درست از این روش تبلیغاتی، دانستن یکسری اطلاعات بسیار لازم می باشد. سئو، یکی از مواردی است که افراد باید برای استفاده از این روش تبلیغاتی از آن آگاهی کامل داشته باشند. در این جا این سوال پیش می آید که سئو چیست و چگونه می تواند بر فرآیند درآمدزایی افراد تاثیر گذار باشد؟

سئو در واقع به معنای بهینه سازی موتور جستجو می باشد. به عبارت دیگر با رعایت سئو شما می توانید سایت خود را در صفحات ابتدایی تر گوگل ببینید و میزان بازدید های سایت شما روز به روز افزایش خواهد یافت. در مورد صنعت پزشکی نیز استفاده از دیجیتال مارکتینگ بسیار می تواند مفید واقع شود. به عنوان مثال یک بیمارستان یا مرکز درمانی برای این که تعداد مراجعات به بیمارستان یا مرکز درمانی مورد نظر را بالا ببرد، سعی می کند تا با تاسیس یک سایت و به کار بردن تبلیغات در این سایت، طرفداران خود را در سطح جامعه افزایش دهد. بدیهی است هر سایت اینترنتی که از سئوی مناسب تری برخوردار باشد، میزان بازدید از آن سایت نیز بیشتر خواهد بود. این موضوع باعث افزایش میزان درآمد و سود سالیانه بیمارستان یا مرکز درمانی مورد نظر خواهد شد. در مورد دیگر بخش های علوم پزشکی نیز قضیه به همین شکل خواهد بود. به عنوان مثال برای تبلیغات در زمینه ی یک آزمایشگاه یا مطب پزشکی یا دندانپزشکی، می توان یک سایت خاص طراحی کرده و از این سایت برای افزایش میزان درآمد مطب یا آزمایشگاه خصوصی استفاده کرد.

مزایای دیجیتال مارکتینگ پزشکی

دیجیتال مارکتینگ در مورد صنایع مختلف از جمله صنعت پزشکی بسیار می تواند سودمند واقع شود. این نوع روش تبلیغاتی دارای مزیت های بسیاری می باشد. در زیر به چند مورد از این مزیت ها اشاره می کنیم و درباره ی هر کدام از آن ها صحبت خواهیم کرد:

  • افزایش میزان مراجعات به مرکز درمانی مورد نظر

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزیت های دیجیتال مارکتینگ، این است که به کمک این روش تبلیغاتی در مدت زمان کوتاهی می توان تعداد مراجعات به مرکز درمانی مورد نظر را چند برابر کرد. قدرت اینترنت و فضای مجازی روز به روز در سطح دنیا در حال افزایش می باشد و بسیاری از افرادی که از طریق اینترنت فعالیت های بازاریابی خود را انجام می دهند، بسیار موفق تر از افراد دیگر عمل کرده و سود و درآمد بالاتری به دست می آورند. لذا استفاده از دیجیتال مارکتینگ در صنعت پزشکی در بین افراد بسیار رواج پیدا کرده است.

  • ارائه ی خدمات مختلف از طریق دیجیتال مارکتینگ

هر مرکز درمانی یا پزشکی که بتواند در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ قوی تر عمل کند، بهتر می تواند فعالیت های خود را سامان دهی کند. هر سایت اینترنتی که بتواند در زمینه ی ارائه خدمات پزشکی اینترنتی موفق تر عمل کند، طرفداران بیشتری نیز خواهد داشت. لذا یکی دیگر از مزیت های دیجیتال مارکتینگ و استفاده از سئو مناسب برای بهینه سازی اطلاعات درون سایت ها، این است که می توان خدمات مختلف پزشکی را از طریق این سایت ها به مردم ارائه کرد که در نهایت باعث افزایش و جذب تعداد مشتریان و طرفداران بیشتر خواهد شد.

دیجیتال مارکتینگ پزشکی نگاه آرمانی

خدمات دیجیتال مارکتینگ پزشکی

دیجیتال مارکتینگ پزشکی بر اساس سئو عمل می کند. در واقع هر چقدر که سئوی یک سایت قوی تر باشد، میزان و تعداد مراجعات به آن سایت در طول روز بیشتر خواهد بود. این موضوع سبب می شود تا میزان درآمد واحد پزشکی مورد نظر نیز رو به افزایش بگذارد. به عنوان مثال اگر شما یک سایت خاص را برای مرکز درمانی مورد نظر خود طراحی کنید ولی سئوی مناسبی برای آن نداشته باشید، بدیهی است که تعداد طرفداران و بازدیدکنندگان از سایت شما تعداد بالایی نخواهند بود و صفحه ی سایت شما در صفحات آخر موتور های جستجوگر همچون گوگل بالا می آیند. لذا داشتن سئوی مناسب در افزایش تعداد بازدید روزانه از یک سایت خاص بسیار حائز اهمیت می باشد. لذا اگر شما سایتی را طراحی کنید و مطالب مفیدی را در زمینه ی دیجیتال مارکتینگ در آن بگنجانید اما مطالب شما سئوی قوی نداشته باشند، این کار به تجارت شما ضربه خواهد زد و جلوی پیشرفت شما را خواهد گرفت.

ابزار های دیجیتال مارکتینگ پزشکی

ابزار های بسیاری برای کار در زمینه ی بازاریابی و تجارت الکترونیک وجود دارند که روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود. به عنوان مثال یکی از مهم ترین و اصلی ترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ در حوزه های مختلف، از جمله در حوزه ی پزشکی، ابزار شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام می باشد که امروزه این ابزار ها نسبت به بسیاری دیگر از ابزارهای اینترنتی مثل سایت های اینترنتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

کلام پایانی

در این مقاله سعی شد تا شما را با دیجیتال مارکتینگ پزشکی آشنا کرده و درباره ی آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. همچنین درباره ی مزیت های استفاده از این نوع روش تبلیغاتی، ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و خدمات آن نیز صحبت هایی با شما داشتیم. امید است این مقاله بتواند رضایت خاطر شما عزیزان را جلب کند و از مطالبی که در این مقاله خدمت شما عنوان شد، استفاده ی لازم را برده باشید.

سوالات رایج

  • آیا دیجیتال مارکتینگ بر توسعه ی صنعت پزشکی تاثیر گذار بوده است؟

بله. دیجیتال مارکتینگ می تواند بر توسعه ی همه ی صنایع در سطح دنیا موثر واقع شود.

  • لازمه ی تاثیر بیشتر دیجیتال مارکتینگ در صنعت پزشکی چیست؟

لازمه ی تاثیر بیشتر و بهتر دیجیتال مارکتینگ در صنایع مختلف از جمله در صنعت پزشکی، داشتن یک سئوی قدرتمند می باشد. هر چقدر که سئوی یک سایت قدرتمند تر باشد، میزان و تعداد مراجعات روزانه ی سایت نیز بیشتر خواهد بود.

  • مزیت های دیجیتال مارکتینگ در صنعت پزشکی می توان به چه موردی اشاره کرد؟

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزیت های دیجیتال مارکتینگ در حوزه ی صنعت پزشکی، افزایش تعداد مشتریان و طرفداران یک واحد پزشکی خاص می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر صفحه رسمی اینستاگرام نگاه آرمانی را دنبال کنید

دکتر مهدی صنم پور، متخصص مارکتینگ و برندینگ

مطالب پیشنهادی

نگاه آرمانی
انتشار در شبکه های اجتماعی:

سایر مطالب :

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.