نگاه آرمانی | برندینگ، مارکتینگ و بازاریابی خدمات درمانی
کوچینگ-فردی

کوچینگ فردی | کوچینگ کسب و کار

بهبود فردی چیست؟

بهبود فردی یک اتفاق و یا یک صفت ذاتی درونی نیست.

بلکه مهارتی است کهشما برای ایجاد آن در خود باید فقط یک تصمیم  قاطع بگیرید.

اما هنگامی که این انتخاب را انجام می دهید، باید ابزار مناسب برای موفقیت آن را داشته باشید. در اینجا چند مهارت توسعه شخصی را به شما به اشتراک می گذاریم.

تمرکز بر افکار مثبت

وقتیکه شما بر افکار مثبت، احساسات و ایده های مثبت، تمرکز می کنید، آن ها کم کم شروع به رشد کامل خود خواهند کرد. اتفاق های خوب برای هرکسی، درست بعد از تمرکز بر بهبود فردی خود با کمک گرفتن از افکار مثبت می افتد.

روز خود را بسازید

عادت کنیم وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، قبل از اینکه تلویزیون یا رادیو را روشن کنید و یا اخبار را بخوانید، برای شروع یکروز عالی به خواندن چند جمله انگیزشی الهام بخش بپردازید. یادتان باشد اولین چیزی که به ذهن مان وارد می کنیم، چیزی است که می خواهیم با زندگی ما هماهنگ باشد.

اهداف خود را بنویسید

مطالعات نشان می دهد، افرادی که اهدافشان را می نویسند، احتمال بیشتری برای رسیدن به آنها دارند. پیشنهاد می کنم اهدافتان را به زمان حال بنویسید، به نحوی که انگار اتفاق افتاده است.

برنامه های بهبود فردی خود را ایجاد کنید

طرح توسعه

مطالعات نشان می دهند که اگر شما یک برنامه توسعه شخصی را بنویسید، احتمال بیشتری برای دستیابی به اهداف مالی، بهداشتی و سبک زندگی خود دارید. در اینجا چند مرحله از طرح توسع را برای شما بازگو میکنم.

 
ارزش های خود را تعریف کنید

برای شروع هر کاری باید قبل از هر چیزی، بدانید که آیا انجام آن برای شما مهم است؟ و یا واقعا برایتان ارزشمند می باشد؟ در نهایت باید روشهایی برای ترتیب بندی اهداف خود طراحی کنید که در آن ارزشهای شما نیز بر اساس اولویت دسته بندی شده باشد.

ماموریت خود را بنویسید

چرا تصور می کنید که نوشتن بیانیه ماموریت فقط ویژه کسب و کارها می باشد؟ شما به عنوان یک فردی که برای آینده خود نقشه های زیادی دارد نیز باید به تدوین بیانیه ماموریت خود بپردازید. پس بیانیه ای روشن و مختصر بنویسید که در آن، نوع شخصی که قصد دارید به آن تبدیل شود را شرح دهید. اگر حقوق و دستمزد سالیانه ای برای خود تصور کرده اید که می خواهید آن را کسب کنید، این بیانیه توضیح می دهد که چگونه زمان و انرژی خود را برای رسیدن به آن به حداکثر برسانید.

کسب مهارتها

مرحله نهایی این است که تعیین کنید کدام مهارت ها را باید بیاموزید که دررسیدن شما به بهترین خواسته هایتان کمک کند و تمرکز تان را بالاتر ببرد. با استفاده از این روش می توانید نتایج فراتر از تصورات خود را بدست آورید.

تقویت حرفه ای خود

مهمترین توصیه من در این بخش این است که شروع به خواندن مجلات تجاریمعتبر در صنعت خود کنید. باور کنید گاهی حتی یک مقاله می تواند کمک بزرگی به شما کند و یا حتی به طور کل، زندگیتان را تغییر دهد.

سرمایه گذاری در یادگیری

متاسفانه در کشور ما هنوز بسیاری از افراد نسبت به آموزش دیدن مقاومت دارند، اما بدانید که حتی اگر فقط پنج درصد درآمد خود را بر روی یادگیری مهارتهای مهم برای بهبود فردی خود سرمایه گذاری کنید، قول می دهم بازدهی شما به لحاظ رشد شخصی و کمک به خود، نجومی خواهد بود.

از کارشناسان یاد بگیرید
یکی از مهمترین کارهایی که باید در مسیر آموزش خود انجام دهید،انتخاب مدرس مناسب می باشد. پیشنهاد میکنم حالا که قصد دارید پول و زمان خود را برای آموزش سرمایه گذاری کنید، به دنبال مدرسی باشید که در حوزه کار خودتمرین کرده است. سرفصل ها را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که آموزش های  او کاربرد عملی، دارد و نه فقط نظری.

چگونگی دستیابی به اهداف در بهبود فردی

یکی از بهترین راه های دستیابی به اهداف در حوزه بهبود فردی شما، تسلط و تمرکز بر “قدرت عادت” می باشد. شما می توانید زندگی خود را فقط با ایجاد چند عادت ساده به هر شکلی که می خواهید تغییر دهید. اما آیا می دانید چگونه می توانید یک عادت جدید را ایجاد کنید؟ در زیر به مراحلی که من برای ایجاد عادت های موفق و تغییر زندگی ام استفاده می کنم، اشاره شده است.

 

تصمیم گیری کنید

اول از همه باید تصمیم بگیرید کاری متفاوت انجام دهید. کارهایی مثل تغییر عادت ها، گوش دادن به فایل های صوتی، رفتن به سمینارها، طراحی اهداف جدید و بهبود سبک زندگی، نیازمند تصمیم گیری های دقیقی هستند.

متعهد باشید

شما باید یاد بگیرید که به تمام عادت ها و تصمیم هایی که می گیرید صد در صد متعهد باشید به ویژه در ابتدای کار. از انجام روزانه عادتهای خود، اطمینان حاصل کنید. به شما قول میدهم سبک زندگیتان تغییر خواهد کرد.

تجسم خلاق
از عادت های روزانه خود یک تصویر ذهنی ایجاد کنید. تصویری واضح و شفاف. اینکار به ظاهر ساده ناخودآگاه شما را نیز درگیر خواهد کرد در نتیجه سرعت رسیدن شما به اهداف تان بیشتر می شود.

کوچینگ یا مربیگری کسب و کار چیست؟

وقتی فردی می خواهد کاری را انجام دهد و یا چیزی را بیاموزد، قطعا استفاده کردن از تجربیات یک مربی نسبت به اینکه خودش تمام آنها را بیاموزد و تجربه کند، از هر لحاظ مقرون به صرفه تر می باشد. به همین ترتیب، اگر یک ورزشکار بخواهد مهارت های خود را بهبود ببخشد، بهترین کاری که می تواند انجام دهد، پیوستن به یک تیمی است که یک مربی عالی دارد.

خوب ما نیز این منطق را باور داریم، چراکه در دنیای امروز این یک واقعیت است که استفاده از مربیان بزرگ، سریع ترین راه برای کسب موفقیت می باشد. این منطق باعث می شود که کسب و کار شما خیلی سریعتر از آنچه فکر میکنید به گردونه رونق بپیوندد.

مربیان کسب و کار معمولا از گروه کارآفرینان متخصص هستند که می دانند چه چیزی برای موفقیت در کسب و کار لازم است، پس شاید یک مدرس آموزشی که تجربه اجرایی در کسب و کار ندارد، نتواند به شما کمک عملی کند.

برای این منظور یک مربی کسب و کار به شما کمک می کند تا بتوانید انتخاب بهتری از چشم انداز خود داشته باشید و روشهایی را که می بایست برای رسیدن به چشم انداز خود به کار ببندید را برایتان تدوین می نماید. اینکار نه تنها سرعت شما را در رسیدن به اهدافتان بیشتر می کند بلکه هزینه های شما را نیز به شدت کاهش می دهد.

اگر مالک یک کسب و کار در طول برنامه های خود دچار ابهامات و یا سوالات سخت و مشکل شود، تنها یک مربی کسب و کار خلاق است که می تواند برای گره گشایی بهتر به او کمک کند.

داشتن یک مربی کسب و کار در اصل شبیه داشتن یک شریک تجاری بسیار با تجربه در تیم شما می باشد و ارزشی را که به صاحبان کسب و کار ارائه می دهد، بسیار مهم می باشد.

اینکه آیا کسب و کار شما در حال مبارزه برای ماندن در بازار است و یا شما نیاز به یک راه حل مناسب برای احیای آن دارید و یا حتی وقتی تصمیم دارید که برند خود را به سطوح بالاتر ارتقاء دهید، استفاده از یک مربی حرفه ای کسب و کار یکی از موثر ترین گزینه های در دسترس شما می باشد.

در مورد اینکه یک مربی کسب و کار چگونه می تواند به شما کمک کند؛ بیشتر بدانید!

 

مربی کسب و کار چه کار می کند؟

مربیان کسب و کار پس از آنکه به طور دقیق از نوع و روند کار شما مطلع شدند و اهدافی را که برای پیشرفت کار خود طراحی کرده اید را دانستند، برای رسیدن سریعتر و بهتر شما به اهدافتان برنامه ریزی خواهند کرد. این برنامه ریزی شامل تخمین بودجه های اولیه، استخدام نیرو، انتخاب بازار، روشهای ورود به بازار، تدوین استراتژی های بازاریابی و تاکتیک های اجرایی برای رسیدن به اهداف شما می باشد. هنگامی که مجموعه ای از اهداف تدوین می گردند، مربی کسب و کار شما برای محقق شدن این اهداف، با طراحی مجموعه ای از استراتژیها و برنامه های عملیاتی و کم کردن فشارهای درون سیستمی، به شما کمک می کند.

درست همانطور که هر شرکت منحصر به فرد است، دیدگاه هر یک از صاحبان کسب و کار هم منحصر به فرد است و مربی کسب و کار باید بداند که آیا شما مایل هستید که کسب و کارتان را رونق بخشیده و به درآمد قابل ملاحظه ای برای خود برسانید؟   سپس، یک مربی کسب و کار به شما کمک خواهد کرد تا اهدافی سودمند و قابل دستیابی برای تیم خود طراحی کنید. شما برای رسیدن به رشدی کارآمد و سودی بالاتر و همینطور برای دستیابی به سیستمی توسعه یافته، نیازمند تدوین اهدافی منطقی و دست یافتنی می باشید.

در تمام دنیا مربیان کسب و کار به عنوان مجموعه ای از اطلاعات دست اول و روشهای کاربردی جهت دستیابی به اهداف، شناخته می شوند. فرقی ندارد که شما مالک یک کسب و کار کوچک هستید یا بزرگ بلکه مهم آنست که برای جلوگیری از بحران های پیش رو و بالاتر رفتن سرعت دستیابی به اهداف، مدیران کسب و کارهای امروزی، از تخصص و مهارت مربی کسب و کار بهره می برند و از وجود او به عنوان یک چراغ قوه پر نور برای رشد کسب و کار خود استفاده می کنند.

یکی از مهمترین قسمت هایی که یک مربی کسب و کار می تواند به شما کمک کند، بازگشت مجموعه شما به مسیر درست می باشد. همانطور که می دانیم بسیاری از کسب و کارها پس از مدتی از مسیر اصلی خود خارج می شوند و اینکار در طول راه باعث ایجاد آسیب های جدی می گردد.

یک نکته جالب؛ در حالی که کسب و کار شما به فعالیت خود می پردازد، شما می توانید با استفاده از تخصص یک مربی کسب و کار، درآمدهای خود را چند برابر کنید.

حالا چند آمار جالب درباره استفاده از مربی کسب و کار بدانید:

یک مطالعه گروه هی نشان داد که 40 درصد از شرکت های Fortune 500 از آموزش مربیگری برای آموزش و توسعه مدیران خود استفاده می کنند.

گزارش دیگر توسط انجمن مدیریت کارکنان بوده که نشان داد: مدیرانی که از هر دو شاخصه مربیگری و آموزش بهره برده اند، توانستند به میزان 86٪ در مقایسه با افزایش 22 درصدی بهره وری توسط مدیران اجرایی که فقط از آموزش استفاده کرده اند، بهره مند گردند.

یک مطالعه انجام شده توسط MetrixGlobal LLC بر روی مدیرانی که از خدمات مربیان کسب و کار استفاده نمودند نشان داد که:

53٪ صاحبان و مدیران کسب و کار گزارش دادند که بهره وری آنها را افزایش می دهد

61٪ صاحبان کسب و کار گزارش دادند که رضایت شغلی آنها را افزایش داد

23٪ از مدیران گزارش می دهند که مربیگری کسب و کار به آنها کمک می کند هزینه های عملیاتی را کاهش دهند

22٪ از شرکت ها گزارش دادند که مربیگری کسب و کار سودآوری آنها را افزایش داد

67٪ از صاحبان کسب و کار و مدیران گزارش می دهند که مربیگری کسب و کار مهارت های تیمی آنها را در کسب و کار افزایش داده است

این آمارها در سطح جهان، نشان از نقش ویژه و حیاتی یک مربی کسب و کار دارد. پس باید توجه داشته باشیم که استفاده از یک مربی خلاق کسب و کار، یک سرمایه گزاری برنده- برنده می باشد.

معرفی برنامه مربیگری کسب و کار مهدی صنم پور

با درک ارزش هایی که مربیان کسب و کار با کیفیت بالا قادر به ارائه به شرکت هایی در هر اندازه و صاحبان کسب و کار در تمام حوزه های تجاری هستند، مهندس مهدی صنم پور با توجه به تخصص و تجربه کافی می تواند مربیگری کسب و کار شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و خدماتی را که به شما در راه رسیدن به اهدافتان کمک می کند را ارایه نماید.

با توجه به این هدف، ما هیجان زیادی داریم تا برنامه مربیگری کسب و کار جدید مهندس مهدی صنم پور را به شما معرفی کنیم.

به لطف پروردگار در طی دوران حرفه ای، توانسته ایم بیش از  5000 نفر را در حوزه های مختلفی همچون کارآفرینی و کسب و کار آموزش داده و به راه اندازی و توسعه بیش از 300 مجموعه در حوزه های پزشکی، خدماتی، صنعتی، آموزشی در سراسر کشور کمک کرده ایم.  در طی این زمان، من با توجه به بررسی مستقیم بسیاری از کسب و کارها و مذاکرات طولانی با مالکان آنها، توانسته ام یاد بگیرم در شرایط فعلی کشور، چه چیزهایی برای رونق یک کسب و کار اهمیت دارند.

من شخصا به عنوان یک کارآفرین که چندین مجموعه و هلدینگ را در کشور راه اندازی نموده ام، با افتخار می خواهم تمام تجربه های سخت و موفق خود را با صاحبان کسب و کارهای مختلف برای ارتقاء بهتر آنها، به اشتراک بگذارم.

در نهایت، یک برنامه مربیگری کسب و کار که متناسب با نیازهای شماست!

برای بسیاری از مدیران کسب و کار در کشور ما، استفاده از یک مربی کسب و کار یعنی هزینه اضافی، اما به شما قول میدهم که اگر از یک مربی کسب و کار که متخصص- منتور می باشد استفاده کنید، سرعت رشد شما و میزان درآمدتان حتی در شرایط بحران اقتصادی، غیرقابل تصور خواهد بود.

شما می توانید از فرایندهای مربیگری ما به صورت مشاوره های روزانه، هفتگی، ماهانه و حتی در قالب قراردادهای سالانه بهره مند شوید.

دکتر مهدی صنم پور، متخصص مارکتینگ و برندینگ

مطالب پیشنهادی

نگاه آرمانی
انتشار در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب :

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.