نگاه آرمانی | برندینگ، مارکتینگ و بازاریابی خدمات درمانی

مدیکال مارکتینگ چیست؟

مارکتینگ یا بازاریابی یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش ها در کسب و کارهای امروزی می باشد. چنانکه از آن به عنوان قلب تپنده یک مجموعه نام برده می شود. تا چند سال پیش، مارکتینگ و بازارایابی عمدتا ویژه کسب و کارهای مبتنی بر کالاهای مصرفی و صنعتی بود، اما در دهه اخیر روش هایی در دنیا جهت بازارایابی خدمات و به ویژه خدمات درمانی و پزشکی توسط متخصصان این عرصه، ایجاد شد. مدیکال مارکتینگ یا بازارایابی پزشکی، مجموعه ای از روش هایی است که کمک به اعتبار، شهرت و در نهایت افزایش مشتری در یک مرکز خدمات درمانی می کند. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با مجموعه فعالیت هایی که در زمینه ی بازاریابی پزشکی انجام می شوند، آشنا کرده و درباره ی آن ها توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. با ما همراه باشید.

مدیکال مارکتینگ نگاه آرمانی

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، به مجموعه فعالیت هایی که باعث می شوند تا میزان اعتبار، شهرت و در نهایت تعداد مراجعه کنندگان به یک مطب یا واحد درمانی افزایش پیدا کنند، مدیکال مارکتینگ گفته می شود. خوشبختانه در زمینه ی بازاریابی پزشکی، شرکت هایی در سطح کشورمان فعالیت می کنند، اما شاید هنوز به مهمترین بعد آن که تسلط بر بازار تخصصی برای شناخت مخاطب میباشد اشراف کامل نداشته باشند. یکی از مهمترین شاخصه های هسته مرکزی مدیران در مجموعه نگاه آرمانی، تحصیلات و تجربه کاری آنها در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در کنار بازاریابی می باشد. قرار گرفتن این دو تخصص در کنار هم در مجموعه نگاه آرمانی، کمک شایانی به هم افزایی بیشتر در جهت افزایش بهره وری مراکز خدمات درمانی طرف قرارداد این مجموعه می نماید. شما می توانید برای ارتباط با مشاوران نگاه آرمانی، از طریق شماره تلفن 26705272-021 اقدام نموده و یا فرم مشاوره رایگان را در کمتر از 60 ثانیه تکمیل نمایید.

درخواست فرم مشاوره

مدیکال مارکتینگ برای مراکز خدمات درمانی

بیایید فرض کنیم شما مالک یک کلینیک زیبایی یا دندانپزشکی هستید و دارای بهترین و با کیفیت ترین محصول یا خدمات برای مشتریان خود می باشید و ظرفیت سرویس دهی به بیش از 100 نفر در روز را دارید، اما فقط 10 نفر از خدمات شما استفاده می کنند، آیا میدانید چطور باید 90 نفر ظرفیت خالی خود را پر کنید؟

مسلما ساده ترین موضوعی که می توان گفت این است که اگر خدمات خود را به درستی به افراد جامعه معرفی نکنید و آنها از حضور شما خبر دار نشوند، چطور می توانند مشتری کلینیک شما باشند؟

امروزه یکی از مهم ترین و اصلی ترین راه ها برای بازاریابی، بازاریابی از طریق فضا های مجازی می باشد. فضای مجازی یکی از بهترین بستر ها برای تبلیغات و بازاریابی خدمات درمانی می باشد و بسیاری از کسب و کارها از طریق این فضا اقدام به تبلیغات محصولات و خدمات خود می نمایند. بعلاوه بسیاری از پزشکان نیز برای این که تعداد مراجعین به مراکز درمانی مورد نظر خود را افزایش دهند، اقدام به بازاریابی و مدیکال مارکتینگ می نمایند. پیشنهاد ویژه ما در مجموعه نگاه آرمانی، تدوین و اجرای کمپین های تبلیغاتی است که یکی از مهمترین آنها تمرکز بر فضای مجازی جهت دیجیتال مارکتینگ پزشکی می باشد.

چرا از مدیکال مارکتینگ باید استفاده کرد؟

شما به عنوان مدیر یک مرکز خدمات درمانی، پزشکی و زیبایی در جهت افزایش شهرت خود یا به دنبال اطلاع رسانی و بالابردن سطح آگاهی افراد جامعه هستید و یا به دنبال مشتری یابی و افزایش درآمد. هدف شما هر چه که باشد، میبایست به واسطه ماهیت کسب و کار خود و نوع تفکر مشتریان تان، بر اساس شاخصه های آن عمل نمایید. پس روشهایی که در فروش کالاهای مصرفی و صنعتی استفاده می گردد عمدتا در مدیکال مارکتینگ، کم فایده یا بی فایده هستند. در نتیجه حتی اگر ابزارهای شما شبیه ابزارهای رایج تبلیغات و بازاریابی در کسب و کارهای دیگر می باشد، می بایست روشهای شما برای رسیدن به اهداف صحیح متفاوت باشد. بدین منظور لازم است طراحی نوع پیام، انتخاب مخاطب هدف، نوع رسانه، تعیین و تنوع محتوا و … کاملا بر اساس ساختار ذهنی مشتریان در حوزه خدمات درمانی باشد. وقتی زیرساخت های اولیه شما به درستی ایجاد شد، حال موقع انتخاب بازار هدف و روشهای بازاریابی و تبلیغات درست، برای معرفی خدماتتان می باشد. روشهای بازارایابی مناسب، به روز و همسو با مخاطب یعنی افزایش ظرفیت تعداد ورودی شما که در نتیجه باعث افزایش شهرت، اعتبار و درآمد مرکز خدمات درمانی شما خواهد شد.

سوالات رایج

ضرورت استفاده از مدیکال مارکتینگ در چیست؟

شما حتی اگر با کیفیت ترین خدمات پزشکی روز دنیا را داشته باشید اما نتوانید آن را با استفاده از ابزارهای مناسب به درستی به افراد جامعه معرفی کنید بدون شک با شکست مواجه خواهید شد. پس استفاده صحیح از ابزارهای مدیکال مارکتینگ یعنی توسعه و رشد در حوزه تعداد مشتریان و درآمد.

مدیکال مارکتینگ چه تاثیری بر تعداد بیماران یک مطب یا کلینیک پزشکی دارد؟

بازاریابی پزشکی می تواند نقش بسیار ویژه و مفیدی روی افزایش تعداد بیماران یک کلینیک درمانی یا یک مطب داشته باشد. به عبارت دیگر هر چقدر که تبلیغات در زمینه ی یک مطب یا کلینیک بهتر و مناسب تر باشد، بدیهی است که تعداد مشتریان و بیماران کلینیک رو به افزایش خواهند گذاشت.

شماره تماس برای مشاوره تلفنی : 26423195-021
شماره تماس برای مشاوره تلفنی : 26423195-021

دکتر مهدی صنم پور، متخصص مارکتینگ و برندینگ

مطالب پیشنهادی

نگاه آرمانی
انتشار در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب :

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.