نگاه آرمانی | برندینگ، مارکتینگ و بازاریابی خدمات درمانی
مدیریت مشتری در مراکز خدمات درمانی

مدیریت مشتری در مراکز خدمات درمانی

وقتی به صنایعی فکر می‌کنید که خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهند، ممکن است ذهنتان بیشتر به سمت صنعت حمل و نقل هوایی یا فروشگاه‌های هایپرمارکت برود. درحالی که کمتر به مراقبت‌های بهداشتی و بیمارستان‌ها فکر می‌کند. در حالی که کلینیک‌های درمانی و بیمارستان‌ها نیز یک صنعت محسوب می‌شوند که خدمات زیادی را به بیماران (به عنوان مشتری) ارائه می‌دهند. داشتن مهارت‌های ارتباطات موثر با بیمار، نحوه برخورد پرسنل مراکز خدمات درمان با بیمار و به طور کلی مدیریت مشتری در این مراکز اهمیت زیادی دارد. در اینجا سعی داریم از زاویه دید سایت نگاه آرمانی به این موضوع نگاه کنیم. راستی چه راه‌هایی برای بازاریابی و افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی وجود دارد؟ با ما همراه باشید تا در این رابطه با شما صحبت کنیم.

 

در ویدیو زیر از زبان دکتر صنم پور با روش های مفید برای مدیریت مشتری در مراکز خدمات درمانی آشنا شوید:

[aparat id=’silpQ’]

 

 

مدیریت مشتری در مراکز خدمات درمانی

یک نکته مشخص در مورد تعداد مراجعه‌کنندگان به یک مرکز درمانی، سطح کیفیت خدمات، امکانات و تجهیزات و برخورد پرسنل با آنهاست. کلینیک‌هایی که رفتار بهتری با بیماران و همراهان آن‌ها دارند و به کیفیت مراقبت‌ها و رسیدگی به بیماری و همراه توجه زیادی می‌کنند، همیشه شلوغ‌ترین مکان‌های درمانی در یک شهر هستند.

اما در این کلینیک‌ها چه مراقبت‌هایی وجود دارد که سطح کیفیت آن‌ها را بالا می‌برد؟

  • مراقبت و همدلی پرسنل از بیماران
  • حرفه‌ای بودن و کارایی پرسنل
  • داشتن اطلاعات دقیق و به موقع از بیماران
  • فراهم کردن امکانات رفاهی و درمانی برای بیماران و همراه
  • ایجاد حریم خصوصی کامل برای بیماران

برای ارائه خدمات به مشتریان مراکز درمانی چه باید کرد؟
برای ارائه خدمات به مشتریان مراکز درمانی چه باید کرد؟

برای افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان به یک مرکز درمانی قبل از هر چیز باید مهارت‌های خدمات به مشتری را اجرا کنید. اکنون بیماران بیش از هر زمان دیگری آگاه شده‌اند. دسترسی آسان به اطلاعات، باعث شده است تا بیماران در انتخاب مرکز درمانی و پزشک خود دقیق‌تر باشند. از سوی دیگر هزینه‌ها هم یک عامل مهم برای انتخاب بیمارستان و کلینیک درمانی است.
اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در حال تبدیل شدن به بهترین دوست جدید بیماران هستند و اطلاعات رایگانی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. بنابراین باید در ارائه خدمات به مشتریان قبل از هر چیز اطلاعات و دانش خود را بالا ببرید.

سایر راه‌ها برای شناساندن یک کلینیک حرفه‌ای به بیماران و مراجعه‌کنندگان عبارت است از:

استخدام پرسنل خوش اخلاق و ماهر
نحوه برخورد پرسنل مراکز خدمات درمانی با بیمار می‌تواند روی بازگشت یا عدم بازگشت مجدد او به کلینیک تاثیر زیادی داشته باشد. ضمن اینکه می‌توانید در وب سایت‌های مرجع که پزشکان را معرفی می‌کند و سایر کاربران در مورد آن‌ها نظر می‌دهند و امتیاز ثبت می‌کنند، ثبت‌نام کنید. اگر پزشک هستید می‌توانید خودتان را از طریق این وب سایت‌های مرجع به کاربران و بیماران معرفی کنید. اگر مدیر مرکز درمانی هستید، می‌توانید از پزشکان خود بخواهید با فعالیت در این سایت‌ها، به افزایش اعتبار کلینیک کمک کنند.

آموزش مهارت های ارتباطات موثر با بیمار
از دید سایت نگاه آرمانی برای موفقیت یک کلینیک درمانی یا بیمارستان، داشتن پرسنل حرفه‌ای و صبور می‌تواند تاثیر زیادی بر روی تعداد مراجعه کنندگان داشته باشد. از این رو باید با آموزش صحیح کارمندان خود تلاش کنید تعداد مشتریان را بالا ببرید. باید پای صحبت کارکنان بنشینید و نیازهای اولیه و خواست‌های آن‌ها را برطرف کنید. اگر نسبت به دستمزد معترض هستند، آن را افزایش دهید تا در خدمات‌دهی به مشتریان و بیماران به شکل بهتری رفتار کنند.

فراهم کردن تجهیزات درمانی و رفاهی
بیماران به دلیل درد و رنجی که دارند، تحمل جابجایی بین مراکز درمانی مختلف را ندارند. برای مثال انجام آزمایشات، عکس‌برداری طبی، تهیه دارو و …. از جمله اقداماتی است که بیمار و همراه او اغلب باید در خارج از درمانگاه آن را انجام دهند. حتی اگر قادر نیستید این تجهیزات و امکانات را در مرکز درمانی خود فراهم کنید، کلینیک شما باید در نزدیکی مراکزی باشد که این خدمات را ارائه می‌دهند.

انجام تبلیغات گسترده
یکی دیگر از اقدامات برای افزایش بیماران و مراجعه‌کنندگان در مراکز درمانی، انجام تبلیغات حرفه‌ای است. این تبلیغات باید به روز باشد و از فضای مجازی (شبکه های اجتماعی و وب سایت) به شکل کامل استفاده شود. با طراحی یک سایت، طراحی اپلیکیشن و فعالیت در شبکه‌هایی مثل اینستاگرام می‌توانید به شناخته‌تر شدن کلینیک خود برای بخش زیادی از شهروندان خود کمک کنید.

همچنین بدانید :

 

حرف آخر
بهبود خدمات مشتریان در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های درمانی به افزایش درآمد و تعداد مراجعه‌کنندگان می‌انجامد. مراقبت از بیماران و رسیدگی به آن‌ها می‌تواند در بهبود برند کسب و کار تاثیر زیادی داشته باشد. نگاه آرمانی از جمله شرکت‌های ارائه خدمات برندینگ و بازاریابی برای مراکز درمانی است که توصیه می‌کند برای بهبود وضعیت درآمد، به تبلیغات در بستر اینترنت نگاه ویژه داشته باشید. برای دریافت مشاوره بیشتر با این تیم می‌توانید با شماره تلفن 09124252124 تماس بگیرید.

سوالات متداول درحوزه مدیریت مشتری در مراکز خدمات درمانی

بهترین راه برای افزایش مراجعه‌کنندگان در مراکز درمانی چیست؟

استخدام پرسنل آموزش دیده، ماهر و خوش‌برخورد، فراهم کردن تجهیزات و امکانات به روز و تبلیغات گسترده به افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان می‌انجامد.

تجهیزات و امکانات در بیمارستان و کلینیک درمانی چطور به افزایش مراجعه‌کنندگان می‌انجامد؟

وقتی بیماران مجبور نباشند برای تهیه دارو، انجام آزمایشات، عکس‌برداری‌های طبی و … مدام جابجا شوند و زمان زیادی را صرف کنند، به سراغ مرکز درمانی شما می‌آیند.

شماره تماس: 26423195-021

 

دکتر مهدی صنم پور، متخصص مارکتینگ و برندینگ

مطالب پیشنهادی

نگاه آرمانی
انتشار در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب :

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.