نگاه آرمانی | برندینگ، مارکتینگ و بازاریابی خدمات درمانی

ضرورت داشتن وب سایت برای گروه پزشکی

این روزها تاثیر گسترش ابزارهای مختلف و متنوع برندینگ و بازاریابی در گروه پزشکی نیز مشاهده می شود. جایگاه ابزارهایی مانند اینستاگرام و تلگرام در ساخت برند و توسعه آن در گروه پزشکی و جذب بیماران را نمی توان نادیده گرفت. شبکه های اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام تاثیر بسیار زیادی در برندسازی پزشکی دارند. اما این شبکه ها هنوز نتوانسته اند جایگزین بهتری برای وب سایت باشند. همچنان مهم ترین و تاثیر گذارترین ابزار ویژه برای بازاریابی، جذب بیمار و برندسازی گروه پزشکی وب سایت است. یک پزشک از طریق وب سایت می توان با بیماران تعامل بهتری داشته باشد.

امروزه برای کسب و کار موفق در هر حرفه ای به راه اندازی یک وب سایت حرفه ای نیاز است. با توجه به دسترسی عمومی مردم به اینترنت، راحت ترین روشی که برای پیدا کردن پزشک و اطلاعات مربوط به آن استفاده می کنند، مراجعه به وب سایت پزشکان است. در این مقاله قصد داریم دلایل ضرورت داشتن ” وب سایت” برای پزشکان را به طور کامل توضیح دادیم.

چرا داشتن وب سایت برای گروه پزشکی ضرورت دارد؟

پرشکان با وجود فعالیت در در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و غیره در نهایت باید مخاطبان خود را از طریق قرار دادن آدرس سایت در همین شبکه های اجتماعی به سمت وب سایت پزشکی خود هدایت نمایند. به طور کلی اعتبار وب سایت نسبت به اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر بیشتر است. زیرا طراحی وب سایت پزشکی به صورت اختصاصی انجام می شود. در وب سایت دست پزشک باز است که کارهای مهمی مانند اثبات تسلط علمی و دانش و به دست آوردن اطلاعات تماس مخاطبان را انجام دهد.

یک پزشک با قرار دادن مقاله ها، فیلم ها و صوت های مختلف آموزشی که توسط خودش در زمینه پزشکی و حیطه کاری اش تولید شده است، می تواند تخصص و دانش زیاد خود را برای مخاطبان به اثبات برساند. در واقع تسلط پزشک با صحبت های او درمورد روش های پیشگیری، درمانی، مراقبت های بعد از درمان، عوارض جانبی درمان و موضوعات متفرقه دیگر مشخص می شود. در حال حاضر جذاب ترین گزینه ها برای مخاطبان وب سایت پزشکی فیلم و صوت آموزشی می باشد. چنانچه یک پزشک در زمینه فروش دارو، تجهیزات پزشکی و… نیز فعالیت دارد، می تواند مطالبی در مورد مزایا، نحوه استفاده، قیمت، نحوه تشخیص اصل بودن محصولات و… را در وب سایت پزشکی خود قرار دهد.

مقالات، فیلم ها و مطالب مختلفی که یک پزشک در وب سایت خود قرار داده به صورت رایگان در دسترس تمام مخاطبان قرار دارد. پزشکان می توانند مطالب جامع تر و کامل تر را به شکل PDF یا فیلم های 15 دقیقه ای جامع و جذاب آماده کنند. سپس از مخاطبان درخواست کنند که برای دیدن فیلم ها یا مشاهده PDF شماره تلفن یا ایمیل خود را وارد کنند. با وارد کردن ایمیل و شماره تلفن لینک دانلود برای مخاطبان ارسال خواهد شد. به این ترتیب وب سایت پزشکی به عنوان یک پل ارتباطی بین پزشک و مخاطب باعث می شود که پزشک از طریق شماره تلفن و ایمیل مطالب جدید آموزشی سایت یا لینک کانال تلگرامی خود را به اطلاع مخاطبان برساند. در چنین مواقعی پیام های تبلیغاتی ارسال شده به مخاطبان مزاحمت و پیام های تبلیغاتی تلقی نمی شود زیرا مخاطبان با علاقه خود وارد وب سایت پزشکی شده اند و شماره موبایل خود را با تمایل خود وارد کرده اند.

یکی دیگر از دلایل ضرورت داشتن وب سایت گروه پزشکی این است که برخی از بیماران این امکان را ندارند که همیشه مراجعه حضوری به مطب داشته باشند، بنابراین می توانند از طریق وب سایت به آموزش ها و نکات مهمی که پزشک منتشر کرده، دسترسی داشته باشند. در بخشی از وب سایت بیماران نظرات مثبت خود را در مورد پزشک و نحوه معالجه او درج می کنند. مخاطبان جدید با ورود به سایت و مشاهده نظرات بیماران ترغیب می شوند که به همین پزشک مراجعه کنند و تحت درمان قرار بگیرند. نظرات مثبت بیماران قدیمی تر احساس اعتماد و اطمینان مخاطبان جدید را تقویت می کند.

در وب سایت پزشکی راحت تر می توان اطلاعات را با تعداد زیادی از مخاطبان اشتراک گذاری کرد. در واقع یکی دیگر از دلایل ضرورت داشتن وب سایت برای گروه پزشکی همین موضوع است. به عنوان مثال فرض کنید که مطب بنا به دلایلی بسته شده است. پزشک به سرعت می تواند خبر تعطیل بودن مطب را در وب سایت به اطلاع مخاطبان و بیماران برساند. با این کار دیگر نیاز نیست که پزشک به طور جداگانه به صدها بیمار توضیح دهد که مطب تعطیل است زیرا مخاطبان این خبر را در وب سایت پزشکی مشاهده کرده اند.

 

در طراحی وب سایت پزشکی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

طراحی وب سایت پزشکی باید با برند پزشک تناسب داشته و دارای ظاهری جذاب، ساده و در عین حال حرفه ای باشد. در واقع وب سایت برند یک پزشک محسوب می شود. وب سایت پزشکی باید در عملی شدن دو هدف مهم یعنی اثبات دانش و تسلط علمی و به دست آوردن اطلاعات تماس مخاطبان به پزشک کمک کند.

در طراحی وب سایت پزشکی علاوه بر ظاهر و زیبایی وب سایت باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که دسترسی به تمام قسمت ها و صفحات سایت باید برای تمام مخاطبان حتی مخاطبان غیر حرفه ای و مبتدی نیز راحت باشد. همچنین می توانید سئو سایت پزشکی خود را به تیم فنی نگاه آرمانی سپرده تا در گوگل به رتبه های برتر دست یابید.

 

نکته دیگری که در طراحی وب سایت پزشکی اهمیت دارد، سرعت وب سایت است. سرعت خوب یک سایت باعث می شود مخاطب مدت زمان بیشتری را در سایت بگذراند و به تمام صفحات آن سر بزند و محتوای سایت را بخواند. سرعت پایین یک سایت حوصله مخاطب را سر برده و باعث می شود که خیلی سریع صفحه را ترک کند.

بسیاری از مردم از طریق جستجو در موتورهای جستجو مانند گوگل دنبال وب سایت های گروه پزشکی هستند. در این بخش می توان به اهمیت سئو پی برد. برای بهینه سازی وب سایت و قرار دادن آن جزء اولین نتایج گوگل باید بر روی سئوی وب سایت کار کرد. برای سئوی سایت باید بفهمید که مخاطبان بیشتر چه کلمات یا عباراتی را سرچ می کنند. با بهینه سازی وب سایت پس از وارد کردن کلمات وب سایت پزشکی در اولین نتایج گوگل قرار می گیرد. به عنوان مثال با جستجوی عباراتی مانند دندانپزشک زیبایی، دامپزشک حیوانات خانگی و…سایت هایی با این موضوع و با بهترین سئو در اولین نتایج گوگل مشاهده خواهد شد.

در این مقاله درباره ضرورت داشتن «وب سایت» برای گروه پزشکی صحبت کردیم و توضیح دادیم که پزشکان با وجود فعالیت در تلگرام، اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر حتما باید نسبت به طراحی یک وب سایت اقدام کنند. دست پزشکان در وب سایت باز تر است و می توانند تسلط علمی و دانش خود را اثبات کنند. همچنین اطلاعات تماس مخاطبان را نیز به دست آورند و به راحتی با مخاطبان و بیماران زیادی تعامل داشته باشند. در بخش پایانی مقاله نیز نکاتی مهمی را که در طراحی وب سایت پزشکی اهمیت دارند، ذکر نمودیم. این نکات عبارتند از: داشتن ظاهری ساده، جذاب و حرفه ای، بالا بودن سرعت سایت، توجه به سئو و بهینه سازی وب سایت. امیدوارم از خواندن این مطلب استفاده لازم را برده باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر صفحه رسمی اینستاگرام نگاه آرمانی را دنبال کنید

آیا می دانید:

ویژگی های یک سایت پزشکی خوب

 

شماره تماس برای مشاوره تلفنی : 26423195-021

 

دکتر مهدی صنم پور، متخصص مارکتینگ و برندینگ

مطالب پیشنهادی

نگاه آرمانی
انتشار در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب :

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.