نگاه آرمانی | برندینگ، مارکتینگ و بازاریابی خدمات درمانی

تکنیک های بازاریابی پزشکی

برای بهبود کیفیت ارائه ی خدماتی که در مطب یا مرکز پزشکی تان ارائه می دهید، لازم است یک سری تکنیک های بازاریابی پزشکی را رعایت کنید. این تکنیک ها که رعایت کردن شان هزینه ی چشمگیری برای شما نخواهد داشت، قطع به یقین در بلند مدت آورده ی مالی و اعتباری برای شما دارد. در ادامه به شرح برخی از این تکنیک ها می پردازیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شوند. با نگاه آرمانی همراه باشید.

اصول بازاریابی پزشکی

بازاریابی پزشکی به معنی حفظ بیماران قبلی و افزایش تعداد مراجعه کنندگان است. در حقیقت تمام روش‌هایی که می تواند در جذب بیمار به مطب شما کمک کند، جزیی از بازاریابی پزشکی است. توجه به این نکته ضروری است که ما در حوزه ی بازاریابی پزشکی قصد فروش محصول یا عرضه ی آن را نداریم؛ بلکه هدف از بازاریابی در این حوزه معرفی بهترین افراد در زمینه ی رفع مشکل بیماران است. در نتیجه نیازمند دقت و حساسیت بیشتری است. اصول بازاریابی پزشکی را می توان در رعایت سه اصل زیر خلاصه کرد:

  • جلب رضایت و حفظ مراجعه کنندگان قبلی
  • تبلیغ و بازاریابی برای مراجعه کنندگان جدید
  • معرفی و آشنایی افراد با خدماتی که در مجموعه ی خود ارائه می دهید

[aparat id=’ot9gO’]

4 تکنیک بازاریابی پزشکی

این تکنیک ها که رعایت کردن شان هزینه ی چشمگیری برای شما نخواهد داشت، قطع به یقین در بلند مدت آورده ی مالی و اعتباری برای شما دارد. در ادامه به شرح برخی از این تکنیک ها می پردازیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شوند. با نگاه آرمانی همراه باشید.

1) پیگیری پس از مراجعه

یکی از مهم ترین مواردی که باید در حیطه ی بازاریابی پزشکی رعایت کرد، پیگیری پس از مراجعه به مطب یا کلینیک پزشکی شماست.
پس از گذشت چند روز از مراجعه ی بیمار به مطب با او تماس بگیرید و جویای احوال بیمار شوید. این کار برای اطلاع از میزان پیشرفت روند بهبودی، ماندگاری شما در ذهن بیمار و اثبات حسن نیت و مسئولیت پذیریتان بسیار موثر است. همچنین هنگام پیگیری تلفنی شما می توانید خدمات دیگر مطب یا کلینیک خود را معرفی کنید.

2) نظرسنجی بیماران

ثبت نظرات مثبت و منفی بیماران پس از دریافت خدمات بهداشتی و درمانی کلینیک یا مطب شما جهت اعتماد سازی بیماران دیگر و مراجعه کنندگان جدید بسیار موثر می باشد. وقتی فردی به دنبال پزشک حاذق می گردد و مطب یا کلینیک شما را نمی شناسد با دیدن این نظرات راحت تر می تواند به شما و دانش تان اعتماد کند.

3) مشخص کردن هدف تان از بازاریابی

اینکه شما با چه هدف و رویکردی پیش می روید در تعیین مسیر کاری و تبلیغاتی تان بسیار حائز اهمیت است. ممکن است هدف شما تبدیل مطب کوچک خود به کلینیکی بزرگ تر باشد. جهت نیل به این هدف لازم است نهایت مهارت تان را به کار گیرید تا تعداد مراجعه کنندگان تان را افزایش دهید. در همین زمینه ما به شما مطالعه ی مقاله ی بهترین روش جذب بیمار چیست؟ را پیشنهاد می کنیم.

4) استفاده از شبکه های مجازی

این روزها عصر، عصر ارتباطات است. در نتیجه بهتر است برای مطب یا کلینیک خود در صفحه های مجازی صفحه ای بسازید و به اعتبار کسب و کار خود بیافزایید. همچنین تولید محتوای استاندارد و با کیفیت یکی از مهم ترین گام هایی است که باید در این مسیر بردارید. اینکه شما سایت یا صفحه ای مجازی مانند اینستاگرام داشته باشید اما به الگوریتم های آن، اصول سئو و طراحی سایت مسلط نباشید؛ کمک چندانی به پیشبرد اهداف تان نخواهد کرد. برای فهم بهتر این موضوع می توانید مقاله ی هزینه ی سئو سایت پزشکی را مطالعه کنید.

بازاریابی پزشکی به معنی حفظ بیماران قبلی و افزایش تعداد مراجعه کنندگان است. در حقیقت تمام روش‌هایی که می تواند در جذب بیمار به مطب شما کمک کند، جزیی از بازاریابی پزشکی است. توجه به این نکته ضروری است که ما در حوزه ی بازاریابی پزشکی قصد فروش محصول یا عرضه ی آن را نداریم؛ بلکه هدف از بازاریابی در این حوزه معرفی بهترین افراد در زمینه ی رفع مشکل بیماران است. در نتیجه نیازمند دقت و حساسیت بیشتری است.

فردی که از خدمات درمانی ارائه شده در مطب شما راضی باشد قطعا به افراد دیگر نیز شما را معرفی خواهد کرد. برعکس اگر شخصی ناراضی از کلینیک یا مطب شما خارج شود این تبلیغ منفی ضرری جدی به کسب و کار شما خواهد زد. جالب است بدانید که تبلیغات منفی چندین برابر از تبلیغات مثبت اثر گذار و در ذهن ها ماندگار است

شما برای نتیجه گرفتن از این روش نیاز به زمان و صبر دارید. پس از رعایت اصول بازاریابی پزشکی اندک اندک تاثیرات مثبت آن را با افزایش بازده مطب و شلوغ شدن کلینیک تان مشاهده می کنید. آن زمان است که اهمیت بازاریابی پزشکی را بیشتر درک خواهید کرد.

صفحه رسمی اینستاگرام نگاه آرمانی فضایی برای پرسش و پاسخ در حوزه برندینگ پزشکی

 

به جز مارکتینگ راه دیگری برای افزایش درآمد شرکت های پزشکی هست؟

قطعا به جز مارکتینگ روش های بسیاری وجود دارند که بتوانید از آن برای بازاریابی کلینیک یا مطب خود بهره بگیرید. یکی از مهم ترین روش ها در این زمینه ارائه ی خدمات با کیفیت مناسب است که زمینه ساز تبلیغات دهان به دهان می شود. یعنی فردی که از خدمات درمانی ارائه شده در مطب شما راضی باشد قطعا به افراد دیگر نیز شما را معرفی خواهد کرد. برعکس اگر شخصی ناراضی از کلینیک یا مطب شما خارج شود این تبلیغ منفی ضرری جدی به کسب و کار شما خواهد زد. جالب است بدانید که تبلیغات منفی چندین برابر از تبلیغات مثبت اثر گذار و در ذهن ها ماندگار است.

درآمد بازاریابی پزشکی

درآمد بازاریابی پزشکی پس از گذشت زمان خود را نشان خواهد داد. شما برای نتیجه گرفتن از این روش نیاز به زمان و صبر دارید. پس از رعایت اصول بازاریابی پزشکی اندک اندک تاثیرات مثبت آن را با افزایش بازده مطب و شلوغ شدن کلینیک تان مشاهده می کنید. آن زمان است که اهمیت بازاریابی پزشکی را بیشتر درک خواهید کرد. همچنین می توانید در مورد بازاریابی تجهیزات پزشکی نیز در همین سایت بخوانید.

حرف آخر

مجموعه ی نگاه آرمانی ضمن آرزوی موفقیت در کسب و کارتان، آماده ی ارائه ی مشاوره در زمینه ی بازاریابی پزشکی به شما عزیزان می باشد. شماره تماس: 26423195-021

 

شماره تماس: 26423195-021

 

دکتر مهدی صنم پور، متخصص مارکتینگ و برندینگ

مطالب پیشنهادی

نگاه آرمانی
انتشار در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب :

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.