نگاه آرمانی | برندینگ، مارکتینگ و بازاریابی خدمات درمانی

بهترین روش جذب بیمار چیست؟

امروز قصد داریم به بررسی بهترین روش جذب بیمار چیست؟ بپردازیم با نگاه آرمانی همراه باشید.

راه های جذب بیمار به مطب

اینکه شما پزشک حاذقی باشید یک مسئله ی مهم است ولی اینکه آیا مطب شما شناخته شده است یا نه نیز به همان میزان اهمیت دارد. قطعا سختی های قبولی در رشته ی پزشکی و پس از آن سختی درس ها و هزینه های مطب زدن را تحمل کرده اید که به درآمد معقولی دست یابید.

اینکه شما چقدر در کار خود ماهرید به اندازه ی مسئله ی آشنا شدن دیگران با مطب و اسم و رسم شما مهم است. ما در مجموعه ی نگاه آرمانی به کمک شما می شتابیم تا راه های ساده ی جذب بیمار در مطب را فراگیرید.

5 عامل مهم در جذب بیمار به مطب

ساختمان مطب

تا آنجا که می توانید مطب خود را در یک مجموعه یا کلینیک درمانی انتخاب کنید. این کار باعث افزایش اعتبار مطب شما می شود. از انتخاب مطب در مناطق پرت و کوچه پس کوچه ها بپرهیزید.

کارمندان مطب

بسته به اینکه چه مطبی تاسیس کرده اید ممکن است افراد مختلفی را استخدام کنید. در انتخاب همکاران خود دقت کافی کنید. همه ی ما حداقل یک بار شنیده ایم که منشی فلان مطب بداخلاق است! جواب بیمار را سربالا می دهد یا با لحن بدی صحبت می کند. مجموع این رفتارها باعث آزردگی بیمار و در صورت تکرار این اتفاق سبب از دست دادن همیشگی آن بیمار می شود.

زمان نوبت دهی

انتظار آن هم در محیطی که اکثر افراد بیمار هستند خوشایند نیست. اینکه نوبت دهی شما به صورتی باشد که افراد معطل نشوند یا به کمترین میزان ممکن معطل شوند باعث می شود شما نسبت به رقیبان تان جایگاه بهتری داشته باشید.

دکوراسیون داخلی مطب

بهتر است از رنگ های آرامش بخشی چون سبز و آبی در دکور خود استفاده کنید. محیط مطب باید به گونه ای باشد که بیمار و همراه احساس آرامش و راحتی داشته باشند. مطب را زیاد از حد با مبل و میز و صندلی شلوغ نکنید.

اعتمادسازی

مدارک معتبر خود را بر روی دیوارهای مطب نصب کنید. این کار باعث اعتماد بیشتر بیمار به شما می شود. همچنین رعایت موازین اخلاقی اصلی اساسی است. مخصوصا در بین بیمار و پزشک. نباید با نگاه، لمس یا برخوردتان حس بدی به بیمار القا کنید.

 

بهترین روش جذب بیمار چیست؟

علاوه بر مواردی که عرض شد مطالعه و دریافت مشاوره در زمینه ی بازاریابی مطب ها بسیار موثر است. جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: 26423195-021

 

دکتر مهدی صنم پور، متخصص مارکتینگ و برندینگ

مطالب پیشنهادی

نگاه آرمانی
انتشار در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب :

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.