نگاه آرمانی | برندینگ، مارکتینگ و بازاریابی خدمات درمانی

بازاریابی خدمات درمانی در صنعت آزمایشگاه

این مصاحبه در رابطه با بازاریابی خدمات درمانی و بازاریابی نوین پزشکی با مهندس مهدی صنم پور مدیرعامل مجموعه نگاه آرمانی در مجله صنعت آزمایشگاه به چاپ رسیده است :

لطفا خودتان را معرفی کنید و زمینه فعالیت شرکت خود را بفرمایید؟

من مهدی صنم پور هستم ، مدیر عامل و یک مدیر استراتژیک خلاق و کیفیت محور. کارشناس علوم آزمایشگاهی ، لیسانس مدیریت و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی و عضو بنیاد ملی نخبگان جوان ایران. افتخار دارم که مبدع روشهای نوین بازاریابی در حوزه خدمات درمانی و صنایع وابسته می باشم. نام مجموعه ای که در آن به رویاهایمان جامع عمل می پوشانیم، نگاه آرمانی است، هلدینگ نگاه آرمانی از سال 1387 با تمرکز بر تبلیغات و بازاریابی خدمات درمانی فعالیت خود را آغاز نموده. ما در مجموعه نگاه آرمانی و با کمک تیم های متعدد و متعهد، به مدیران مجموعه های درمانی و صنایع وابسته ای که برای کسب و کارشان داری چشم اندازهای روشنی هستند، خدمت کرده و راه رسیدن به آن چشم اندازها را  هموار کرده و دستیابی به هدف های نهایی مانند: فروش بیشتر و کسب اعتبار بهتر را تسریع می کنیم.

نقش برند سازی در شرکت های تجهیزات پزشکی و مراکز خدمات درمانی در بازاریابی خدمات درمانی چیست؟

برای برندینگ تعاریف زیادی وجود دارد اما برندسازی در تعریفی ساده احساسی است که درباره یک محصول یا خدمات یک مجموعه در ذهن مصرف کننده شکل می گیرد. خب، این احساس و ادراک را چه کسی یا چه چیزی در مصرف کننده شکل می دهد؟ بیشتر از هر چیز، تجربه مصرف و همراه شدن با برند و با تاثیر کمتر پیامی که شرکت از طریق کانالهای ارتباطی به مشتری منتقل می کند شکل دهنده این احساس است. برند قرار است بخشی از هویت کل سازمان را شکل دهد. بدون شک برند کارکردی اقتصادی دارد، به طور کلی برای عبور از معمولی بودن به متمایز شدن باید پل زد و این پل چیزی جز برند نیست. دو پایه اصلی پل هم :

1)    تجربیات ایجاد شده توسط کیفیت محصول، خدمات، قیمت و توزیع محصول.

2)    ایماژ برند (دانش مشتری از برند) که توسط ارتباطات یکپارچه برند یا هر چیزی که به ما در مورد برند پیامی دهد ساخته می شود.

 اهمیت تدوین استرتژی برند در  حوزه بازاریابی خدمات درمانی را چگونه ارزیابی می کنید؟

در حوزه بازاریابی خدمات درمانی و صنایع وابسته در کشور ما متاسفانه فعالیت های برندسازی یا انجام نشده و یا بسیار ضعیف بوده، برندینگ فوائدی دارد که کم و بیش در کتابهای برندسازی به تفصیل آمده است. اما به طور خلاصه اهمیت تدوین استراتژی برند شامل موارد زیر است:

  • برند باعث می شود مشتریان به راحتی شما را تایید کرده و محصولات/خدمات شما را خریداری نمایند
  • اعتبار شما را تایید نموده و افزایش می دهد و ایجاد ارزش افزوده برای سازمان می کند
  • ایجاد مشتریانی که به برند وفادار هستند، یعنی یک پیوند احساسی میان مشتری و برند به وجود می آید

بازاریابی خدمات درمانی

لطفا کمی درباره آخرین روندها و ابزارهایی که در بازاریابی خدمات درمانی در جهان مورد استفاده قرار می گیرد توضیح دهید؟

در دنیای مدرن امروز با پیشرفت فن آوری های نوین در حوزه IT و برنامه های نرم افزاری  بسیاری از حرفه ها نیز به سمت استفاده از این فن آوری ها پیش رفته اند، در این میان مراکز خدمات درمانی در جهان نیز از این امر مستثنی نبوده اند و برای بازاریابی و معرفی خدمات خود از فن آوری هایی مانند: ساخت وب سایت حرفه ای، تولید اپلیکیشن ها، ساخت مولتی مدیا، تولید نرم افزارهای مختلف در حوزه های CRMو … استفاده می نمایند.

نقش بازاریابی دیجیتال مارکتینگ پزشکی را چگونه ارزیابی می کنید؟

ابزارهای اتوماسیون به شرکت‌های تجهیزات پزشکی این امکان را می‌دهد تا ارتباط منسجمی بین مشتری و ایجاد محتوای شخصی‌سازی‌شده با مخاطب ، فراهم آورد. فرآيندهاي ديجيتال مارکتینگ پزشکی شامل بهره برداري از قابليت ها، فرآيندها، ساختارها و فناوري هايي است که منجر به بهره برداري و مقياس گذاري مقرون به صرفه در تعامل، هدف گذاري، شخصي سازي و بهينه سازي کانال هاي توزيع مي شود.

کار دیجیتال مارکتینگ(Digital Marketing) یا بازاریابی الکترونیک راهی است برای مخاطبین تا شما را بهتر و سریعتر بیابند، دنبال کنند و درنهایت منجر به خرید یا استفاده از محصولات شما شود.
دیجیتال مارکتینگ به شما چشم‌اندازی برای شناسایی و راهبری مسیرهای پرپیچ‌وخم خرید کالا در ذهن مشتری ارائه می‌دهد.

هر کاربر از یک راه و روش برای خرید استفاده می‌کند و شناسایی ذهن مشتری کار آسانی نیست اما وقتی صحبت از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ پزشکی در بازاریابی خدمات درمانی می‌شود شباهت‌های فراوانی بین آنها وجود دارد تا بتوان با آن مخاطب را در مسیر خرید همراهی کرد.

وجوه برتری تبلیغات مدرن به تبلیغات سنتی چیست؟

امروزه شیوه‌های نوینی برای انجام تبلیغات در سازمان ها استفاده می شود که با نگاه کردن به این شیوه ‌های بسیار جدید و امروزی می توانید دید گسترده ای به تبلیغات مدرن در بازاریابی نوین پزشکی پیدا کنیم و یک سری ایده‌های کارآمد و مفید در ذهن خود برای انجام فعالیت های تبلیغاتی داشته باشیم.

در حال حاضر در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه تبلیغات و بازاریابی قسمت مهمی از دنیای کسب و کار آن کشورها را به خود اختصاص داده است. اگر یک محصول خوب یا دسته ای از خدماتی کارآمد و مفید را در اختیار دارید، باید بدانید که با چه هنری آن محصول و خدمات را بفروش برسانید. لازم به ذکر است که هنوز هم شرکت هایی هستند که برای انجام کارهای تبلیغاتی محصولات و خدمات خود از شیوه ها سنتی استفاده می‌نمایند و به هیچ عنوان از روش های تبلیغات مدرن استفاده نمی کنند. اما بدانید که در این عرصه بازیگران بسیار حرفه ای در بازار هستند که علاقه بسیار زیادی به روش های تازه تبلیغات مدرن مانند: تبلیغات اینترنتی، طراحی بنری برای وب سایت، استفاده از موسیقی، تبلیغات تشویقی و ترغیبی، تبلیغات پیکسلی، تبلیغات گروهی، بازاریابی و فروش نوین، دارند، فرق مجموعه هایی که از روشهای سنتی تبلیغات استفاده می کنند با آنهایی که رویکردی مدرن دارند، بی شک در ایجاد و افزایش سهم بازار می باشد.

شرکت شما در راستای بازاریابی نوین پزشکی چه خدماتی را به مراکز خدمات درمانی و شرکت های تجهیزاتی ارایه می دهد؟

هلدینگ نگاه آرمانی؛ با همیاری مدیران متخصص در بخش های : طراحی سایت جذاب پزشکی ، سئو سایت پزشکی ، تبلیغات آنلاین خدمات پزشکی ، مدیریت شبکه های اجتماعی خدمات پزشکی ، مدیریت شهرت پزشکی ، ساخت اپلیکیشن ها، تهیه و تولید نرم افزارهای تخصصی و سفارشی، طراحی و ساخت مولتی مدیا سه بعدی(برای اولین بار در ایران)، آموزش و اجرای پلن های بازاریابی و فروش و بخش های تخصصی تبلیغات ، خدمات نوین و به روزی را به صاحبان کسب و کار در حوزه بازاریابی خدمات درمانی و شرکت های تجهیزات پزشکی ارایه می دهد. لازم به ذکر است کلیه این خدمات با تمرکز بر حرفه های مرتبط با خدمات درمانی می باشد، دوستانی که علاقمند به استفاده از تجربیات ما در زمینه های مذکور را دارند می توانند با دفتر مرکزی نگاه آرمانی در تهران به شماره های 97-26423195 تماس بگیرند.

مهندس مهدی صنم پور مشاور بازاریابی خدمات درمانی

دکتر مهدی صنم پور، متخصص مارکتینگ و برندینگ

مطالب پیشنهادی

نگاه آرمانی
انتشار در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب :

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.