نگاه آرمانی | برندینگ، مارکتینگ و بازاریابی خدمات درمانی
مدیریت-شهرت نگاه آرمانی بازاریابی و برندینگ خدمات درمانی

رسانه و مدیریت شهرت پزشکی

رسانه و مدیریت شهرت پزشکی

با رشد و توسعه ابزارهای الکترونیکی و به تبع آن ایجاد بسترهای ارتباطی تحت وب موضوع توجه به شهرت سازمانی و برنامه ریزی جهت مدیریت آن ضرورتی دو چندان دارد. چرا که امروزه بیشترکاربران آنلاین علاقمند هستند که روی نتایج منفی و اخبار منفی حاصل از جستجوی خود کلیک کنند. به طور کلی درصد بالای از ارزش شرکت ها بر اساس عوامل نا محسوس شکل می گیرد. که یکی از این عوامل سخن پراکنی هایی است که در مورد شرکت ها و سازمانها در میان مردم از طریق رسانه ها ی مختلف منتشر می شود. شهرت سازمانها یکی از عوامل تاثیر گذار بر تصویر برند در بازار است. مدیریت شهرت پزشکی به دلیل ایجاد هویت و تصویر ذهنی در بین افراد جامعه از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. اینترنت عموما هیچ محتوای منتشر شده ای را فراموش نمی کند، بنابراین مدیریت شهرت آنلاین افراد و مراکز خدمات درمانی به طور مستقیم بر شهرت آفلاین آنها تاثیر گذار است. برای رسیدن به شخصیت مناسب که قضاوت مثبت افکار مشتریان را دربر گیرد باید یک نگرش یکسان را برای مرکز خدمات درمانی با توجه به اهداف آن تعریف نمود. برای این منظور باید نکاتی را که از دید مشتریان دارای بار ارزشی می باشد را در نظر گرفت.

مدیریت شهرت پزشکی

در مدیریت شهرت پزشکی به عنوان نمونه

1- به شکایت مشتریان رسیدگی کنید.

۲- اشتباهات را بپذیرید و تدافعی عمل نکنید.

۳- رفتارتان به گونه ای باشد که نشان دهد شما مشکلات مشتریان را درک می کنید.

۴- با مشتریان مشاجره نکنید.

۵- احساسات مشتریان را درک کنید.

۶- با مشتریان طوری رفتار کنید که گوئی حق با آنهاست.

۷- مراحلی را که برای حل مشکل لازم است طی شوند، برای مشتریان بطور واضح بیان کنید.

۸- مشتریان را از پیشرفت کار مطلع کنید.

۹- در صدد جبران نواقص باشید.

۱۰- برای کسب رضایت مشتریان تلاش مضاعف داشته باشید.

۱۱- به مشتری توهین نکنید.

۱۲- مشتری را دوست بدارید و او را شریک خود بدانید.

مدیریت شهرت پزشکی

نتایج مدیریت شهرت پزشکی

اگر با دنیا و دیجیتال مارکتینگ پزشکی آشنایی نداشته باشید، بعید نیست که به اهمیت نقد و نظرات اینترنتی واقف نباشید. نظرات دیگران در فضای اینترنت یکی ازمتقاعدکننده ترین مولفه های بازاریابی برای مشتریان عصر حاضر است و به عنوان یکی ازمهم ترین عوامل موثر بر فرآیند تصمیم گیری مصرف کنندگان قلمداد می شود. اما چگونه می توانید شهرت اینترنتی خود در دنیای بازاریابی دیجیتال را افزایش دهید، در مبحث بازاریابی رسانه های اجتماعی باید به چند نکته توجه کنید. اولاً، شهرت شما به فعالیت تان در تک تک پلتفرم های رسانه های اجتماعی وابسته است. اگر می خواهید کسب و کار خود را به یک مرجع موثق در اینترنت تبدیل کنید، باید در بخش رسانه های اجتماعی، نسبت به رقبای خود پیشتاز باشید. به این منظور، باید برنامه مشخص و منسجمی برای ارسال پست داشته باشید، از انواع پلتفرم های رسانه های اجتماعی استفاده کنید، و ازهمه مهم تر اینکه با مخاطب خود تعامل داشته باشید. روزگاری که یک آهنگ تبلیغاتی جالب به تنهایی برای جذب مشتری کافی بود گذشته است. امروزه، مصرف کنندگان انتظار دارند که برای هر محتوایی که از آن استفاده می کنند، عرق جَبین ریخته شده باشد؛ مخصوصا اگر هدف از آن محتوا این باشد که آنها را به مشتری یک کسب و کار تبدیل کند.شهرت سازمانی، نوعی دارایی نامشهود و از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین عناصر برای بقا و دوام سازمان است. مدیریت شهرت پزشکی یعنی چگونه به دنیای مخاطبان هدف خود معرفی شوید. اکثر برند های معتبر و اشخاص موفق برای مدیریت شهرت خود فرد یا افرادی  را در کنار خود دارند که علاوه بر تخصص، وجاهت نیز داشته باشند.

به عنوان مثال: پروفسور ساساکی به چیزی اشاره کرد که بارها شنیدیم و دیده ایم که می گویند و می نویسند که خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد جمله ای که باعث نشاط روح می شود. پس بیایم زیبایی را دوست بداریم زیبا بنگریم و همه چیز را زیبا ببینیم، بشنویم و بگوئیم تا چهره ای مثبت و شخصیتی والا از خودمان و سازمانمان در افکار مخاطبین بسازیم. یکی از نکات قابل اهمیت برای ایجاد شخصیت مثبت برای یک سازمان خدمات درمانی، این است که باید مراجع را شریک خود بدانید و برای سلایق، نظرات و حقوق مشتریان ارزش قائل شوید.

مدیریت شهرت پزشکی

نکته پایانی در مدیریت شهرت

در مجموع نباید فراموش کرد یک سازمان مشتری مدار بدون داشتن ارتباط مناسب با مشتریان خود نمی تواند موفقیتی حاصل نماید و در دنیای امروز که دنیای کیفیت محور و مشتری مدار است، مشتری هدف و مقصود کار و مشتری گرائی زیربنای کلیه فعالیتهای تجاری و اقتصادی خواهد بود. در این راستا جذب کارکنان مشتری مدار که ویژگی های بارز ارتباطات انسانی را در رفتار خود لحاظ کرده باشند ضروری است.

دکتر مهدی صنم پور، متخصص مارکتینگ و برندینگ

مطالب پیشنهادی

نگاه آرمانی
انتشار در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب :

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.