نگاه آرمانی | برندینگ، مارکتینگ و بازاریابی خدمات درمانی

تدوین طرح کسب و کار

صفحه اصلی > تدوین طرح کسب و کار

بازاریابی موفق شما، با تدوین برنامه کسب و کار ، شروع به کار می کند
طرح کسب و کار چیست؟

گام مهم در شروع یا رونق هر تجارتی ، طراحی یک بیزینس پلن است. طرح کسب و کار (Business Plan) یک نقشه راه برای کمک به موفقیت هر کسب و کاری را در نظر می گیرید. طرح کسب و کار پیش نیاز طرح تبلیغات(Marketing Plan)می باشد. با داشتن طرح کسب و کار شما می توانید یک طرح بازاریابی خدمات درمانی جامع ، مانا و پویا را طرح ریزی و اجرا نمایید. با داشتن طرح کسب و کار، شما یک استدلال قانع کننده برای سرمایه گذاران و شریکان احتمالی بالقوه، ارزش خدمات ارائه شده یا پیشنهادات محصول و اهداف آینده سازمان تان را بیان می کنید. طرح های تجاری با توجه به نوع خدمات درمانی ، صنعتی یا محصولی متفاوت است ؛ با این حال، اجزای اساسی در همه فعالیت های اقتصادی یکسان هستند. پس از نوشتن بخش هایی درباره تحقیقات بازار، تامین مالی، امکان سنجی و رشد اقتصادی، به عقب برگردید و خلاصه اجرائی خود را ایجاد کنید. خلاصه اجرایی طرح کسب و کار بخش اول کاراست.

 

نگاه آرمانی بازاریابی و برندینگ خدمات درمانی

داشتن طرح کسب و کار خدمات درمانی چه اهمیتی دارد:

مهم ترین هدف طراحی، تهیه و تدوین یک طرح کسب و کار در مارکتینگ خدمات درمانی این است که ما به نکات کلیدی زیر پی ببریم:

1- در کسب و کارمان نقاط ضعف واقعی ما کدامند؟
2- در کسب و کارمان نقاط قوت اصلی ما کدامند؟
3- درچه ترازی نسبت به رقبایمان قرار داریم و مزیت رقابتی ما چه خواهد بود؟
4- با چه حداقل بودجه و هزینه کرد و با کمترین خطا ، به حداکثر بازدهی درآمدی پیش بینی شده می رسیم؟
5- با چه حداقل صرف وقت و نیروی انسانی ممکن به حداکثر راندمان کیفی و کمی دست پیدا می کنیم؟

نداشتن طرح کسب و کار چه خسارت هایی در پی دارد؟

متاسفانه در کشور ما بسیاری از مراکز خدمات درمانی ضرورتی به تهیه و تدوین طرح کسب و کار احساس نمی کنند و مارکتینگ خدمات درمانی را امری سهل و ممتنع می دانند و با توجه به تجربه و احساس خود اقدام به پیاده سازی برخی از شیوه های تبلیغاتی رایج و گاها پیش پا افتاده می نمایند چرا که اعتقاد دارند خودشان بطورکامل و دقیق نقاط ضعف و قوت مرکز خدمات درمانی خود را می شناسند، که در نهایت مشکلات و معضلات زیر برای آنها ایجاد می گردد:

1- بدلیل عدم شناسایی نقاط ضعف واقعی مجموعه تحت هدایت شان شیوه های انتخابی کارگر نمی افتد.
2- بدلیل عدم اطلاع از نقاط قوت مجموعه تحت هدایت شان، طرح بازاریابی خدمات درمانی انتخاب شده، تمرکز و تناسبی بر این نقاط قوت ندارد.
3- بدون داشتن طرح کسب و کار، تهیه و تدوین طرح بازاریابی و طرح برندینگ غیرممکن می باشد.
4- اساسا انتخاب ابزارها، روش ها و تکنیک های بکار رفته در طرح بازاریابی خدمات درمانی مدنظر، تناسبی با این کسب و کار ندارد و درنتیجه هیچگونه تغییر و تحولی در مجموعه تحت امرشان ایجاد نخواهد کرد.
5- شیوه های تبلیغاتی انتخابی، پس از صرف وقت زیاد، هزینه قابل توجه و اجرای یک سری تکنیک ها و روش های بازاریابی سنتی و بعضا علمی، که بدون برنامه ریزی و تخصص کافی طرح ریزی شده است، به شکست می انجامد که در نتیجه ی آن مدیران آن مرکز خدمات درمانی نسبت به استفاده از اصول علمی و تخصصی در این حوزه بدبین شده و به شیوه سنتی گذشته خود باز می گردند و در نتیجه دوران افت و نزول کسب و کارخود را آغاز می کنند.

با توجه به مطالب ذکر شده، چنانچه مجموعه ای احساس نیاز به تغییر و تحول در کسب و کار خود نماید، باید و حتما با یک تیم متخصص، متعهد و با تجربه نسبت به طراحی و تدوین برنامه جامع طرح کسب و کار در حوزه تخصص خدمات درمانی خود اقدام نماید. پیشنهاد میکنم، در تعریف خود از مارکتینگ خدمات درمانی تجدید نظر کنید، اولا آن را هزینه ندانید و ثانیا دست از روشهای سنتی و غیرتخصصی بردارید، خواهید دید این رویکرد جدید، کسب و کار شما را توسعه داده و منجر به رشد برند تان خواهد شد.

مراحل بازاریابی اخلاقی پزشکی

طراحی-سایت-پزشکی
مرحله اول: معاینه


کارشناسان ما، با بهره‌گیری از جدیدترین روش‌های علمی تحقیقات بازار، وضعیت کسب و کار شما را نسبت به رقبا سنجیده و نقاط قوت، ضعف و بهبود کسب و کارتان را شناسایی می‌کنند. نتایج این تحقیق، ایجاد یک فرآیند عارضه‌یابی سیستمی خواهد بود.

نگاه آرمانی بازاریابی و برندینگ خدمات درمانی
مرحله دوم : تشخیص

 خروجی فرآیند عارضه‌یابی سیستمی، فرمول‌های جدید برای ارتقاء درآمد و اعتبار برند شما خواهد بود.با بررسی نقاط قوت، ضعف و بهبود، کم‌هزینه‌ترین راه‌کارها برای خروج از وضعیت فعلی و قرار گرفتن در روند سوددهی و بازدهی بیشتر، ارائه خواهد شد.

بازاریابی خدمات درمانی و نقش تبلیغات
مرحله سوم : درمان

 راه‌کارهای ارائه شده توسط تیم مارکتینگ و برندینگ، تبدیل به یک برنامه اجرایی می‌شود تا ما را در تحقق اهداف سازمانی از پیش تعیین شده، نظیر افزایش شهرت، اعتبار و کسب درآمد بیشتر یاری نماید. با این برنامه اجرایی سرعت رشد شما چندین برار خواهد شد.

آیا بازاریابی اخلاقی پزشکی؛ همان چیزی است که دنبال آن هستید !

از طریق فرم زیر می توانید با کارشناسان مجموعه نگاه آرمانی در ارتباط باشید :

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.