نگاه آرمانی | برندینگ، مارکتینگ و بازاریابی خدمات درمانی
نگاه آرمانی بازاریابی و برندینگ خدمات درمانی

۷ ویژگی پول ساز در حوزه طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت پزشکی: لزوم داشتن وب سایت امری مهم و ضروری خصوصا در حوزه بازاریابی خدمات درمانی که شامل(آزمایشگاه ها، بیمارستان ها، درمانگاه ها، کلینیک ها پزشکی، دندانپزشکی، پوست و مو، تغذیه و…) می شود تلقی می گردد.

اما صرفا داشتن یک وب سایت ساده که شامل فقط اطلاعاتی از مراکز خدمات درمانی است کافیست؟!

مسلما خیر. در دنیای امروز در فضای آنلاین که روزانه به صورت مستقیم و غیر مستقیم چندین هزارمیلیارد تومان مبادله ی کالا یا خدمات می شود رقابت سختی باید داشت تا سهمی از این رقم را بدست آورد,در واقع سایت هایی که نیاز مشتری را شناخته اند و امکانات مورد نیاز کاربر را در سایت فراهم کرده اند در رتبه های اول فروش هستند.

در این مقاله قصد داریم ۷ ویژگی سایت های پولساز در حوزه بازاریابی خدمات درمانی  (مارکتینگ خدمات درمانی) را به شما معرفی کنیم:

بازاریابی خدمات درمانی

۱– ظاهر متناسب با فضای خدمات درمانی و مارکتینگ بیمارستان ها

ظاهر سایت برای ارتباط گرفتن بیمار با سایت و علاقه مند شدن به وب سایت و کار با آن بسیار مهم است.زمانی که بیمار وارد یک سایت خدمات درمانی می شود ناخودآگاه این حس باید به او دست دهد که وارد یک سایت معتبر پزشکی شده. این قضیه در دنیای آفلاین هم صادق است یک مطب پزشک را مثل یک بقالی طراحی نمی کنند یا مانند یک شرکت مهندسی,در نگاه اول باید احساس آرامشی در مکان وجود داشته باشد.

پس باید با توجه به ماهیت کاری که در واقعیت انجام می شود، ظاهر سایت هم بر همان اساس طراحی گردد.

۲–  داشتن مقالات و فیلم های آموزشی

آشنایی بیشتر بیمار با بیمارهای خود یکی از ارزشمندترین کارهاست که باعث سیستماتیک شدن کارها, کمتر شدن مراجعات غیر ضرروی به مراکز خدمات درمانی و پزشک, به کارگیری نیرو های پاسخگو به بیماران در قسمت های مختلف مرکز خواهد شد.

به مثال زیر توجه کنید:

زنان باردار معمولا ۱۰ روز قبل و ۱۰ بعد از بارداری بیشترین مراجعه به پزشک خود داشته و سوالات زیادی دارند که طبق مطالعات و پژوهشی که در مجموعه نگاه آرمانی انجام شده، تقریبا 95 درصد سوال و جواب ها یکی است.پس می شود تمام سوال و جواب ها را در سایت قرار داد و به عنوان یک کتابچه یا مقاله در بخشی از سایت به کار گرفت.

زین پس به جای تلفن و مراجعه حضوری، بیمار مستقیما به جواب سوالات خود در سریعترین زمان ممکن می رسد در نتیجه هم در وقت بیمار و پزشک صرفه جویی می شود  و هم پزشک و یا مسول مرکز خدمات درمانی آرامش بیشتری دارد.

۳– اپلیکیشن موبایل:

امروزه درصد کسانی که از فضای مجازی  از تلفن همراه استفاده می کنند تقریبا ۳ برابر کسانی است که با کامپیوتر شخصی یا لب تاب از این فضا استفاده می کنند، می باشد.با توجه به این آمار ما می بایست در کنار سایت یک اپلیکیشن موبایلی برای مراجعین خود آماده کنیم که تمامی کارهایی که در سایت انجام می شود در آن نیز قابل دسترس باشد به علاوه یک سری امکانات اضافه.

۴– سیسیتم های جواب دهی آنلاین

برخی از مراکز مانند آزمایشگاه ها با توجه به ماهیت کاری خود که می بایست جواب آزمایش بیمار خود را اعلام کنند و با درنظر گرفتن مشکلات ترافیکی که یکی از مهم ترین دغدغه ی مردم در شهر های بزرگ می باشد, مراجعه به آزمایشگاه و دریافت جواب آزمایش گاها برای بسیاری از افراد به معضل تبدیل شده است.گرفتن مرخصی ساعتی ، ترافیک وطرح زوج فرد و..……

حال اگر مرکز خدمات درمانی روشی برای جواب دهی آنلاین یک سری از آزمایش ها که می شود به صورت آنلاین در سایت در دسترس مراجعین قرار داد تا مراجعه کننده بدون دغدغه بتواند جواب آزمایش خود را به دست پزشک برساند، بی شک او تجربه ای لذت بخش خواهد داشت و قطعا این مرکز خدمات درمانی سهم بیشتری از بیماران را به  خود اختصاص می دهد.

۵– تور مجازی

آشنا شدن بیمار با بخش های داخلی و خارجی مرکز خدمات درمانی باعث راحت بودن بیمار و از بین رفتن استرس از فضای داخل مرکز خدمات درمانی خواهد شد.

طراحی سایت پزشکی

۶– استفاده از بازاریابی های اینترنتی

هدف از بازاریابی در فضای مجازی شناخته شدن مرکز و خدمات ما به مشتریان خود می باشد.

۶ روش بازاریابی اینترنتی وجود دارد که در زیل آورده شده است که هر کدام را در مقالات تخصصی تر در بخش IT  مجوعه نگاه آرمانی توضیح داده شده است.

روش های بازاریابی اینترنتی:

۱-بازاریاب محتوی

۲-ایمیل مارکتینگ

۳-ویدیو مارکتینگ

۴-صوت مارکتینگ

۵-بازاریابی خدمات درمانی  (مارکتینگ خدمات درمانی)

۶-بازاریابی اینترنت با شبکه های اجتماعی

فعالیت در اینترنت با توجه به ۷ موردی که بیان شد بسیار کار پیچیده و تخصصی است که فقط با داشتن یک وب سایت و در نظر نگرفتن نکات آن بازدهی نخواهد داشت و هزینه های زیادی را به مرکز خدمات درمانی متحمل می کند.

داشتن سایت بدون در نظر گرفتن نکات بالا مانند ماشینی است که تا تمام قطعات آن تکمیل نشود روشن نخواهد شد.پس اگر قصد آنرا دارید که وارد فضای آنلاین شوید و مشتری و سود فوق العاده ایی بدست آورید نیازمند آن است که تمام نکات لازم برای بهره وری بیشتر در این حوزه را بدانید.

واحد فن آوری اطلاعات نگاه آرمانی

بازاریابی خدمات درمانی

دکتر مهدی صنم پور، متخصص مارکتینگ و برندینگ

مطالب پیشنهادی

نگاه آرمانی
انتشار در شبکه های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب :

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات قالب -> هدر -> منو -> منو موبایل (دسته ها) تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.